Vacature voor:
Burgerpersoneel
Voltijds (38u/week)  
Antwerpen
HOKT
Admin01.jpg


      
Van Arlon tot Zeebrugge! De politie rekruteert.
 
PRESENTATIE VAN DE DIENST
LOKALE POLITIE VAN DE POLITIEZONE ANTWERPEN
(Ecode5345)

Lokale Politie Antwerpen is het grootste lokale politiekorps van België. Solliciteer je voor een job bij Politie Antwerpen, dan kies je voor doorgroeimogelijkheden, een uitgebreid opleidingsaanbod, teamspirit en afwisseling in een organisatie met meer dan 2650 personeelsleden. Wij zijn voortdurend op zoek naar enthousiaste en competente collega’s met diverse achtergrond. We bieden je een vaste betrekking aan bij een dynamische en groeiende overheidsorganisatie.

 

INLICHTINGEN
Bijkomende inlichtingen
kunnen worden bekomen bij:
Bart Goris 
Tel : 03/338.46.07
Email :jobs@politie.antwerpen.be
Mail een vriend(in) print  
CONSULENT (M/V) - Functioneel Beheer
Statutaire betrekkingNiveau B Ref n: S 5701 N 17 02
 
FUNCTIEBESCHRIJVING

Wat zal je als medewerker functioneel beheer doen?

De politie wordt in allerhande noodsituaties opgeroepen. Na het optreden in zo een noodsituatie zorgt de interventieploeg ook voor een administratieve afhandeling. Het politiewerk stopt hier echter niet. De vaststellingen moeten correct worden verwerkt in de databanken met al dan niet een gevolgactie (seinen gestolen goederen, opsporingen,…) Als medewerker functioneel beheer superviseer je alle politionele informatiestromen. Je behandelt dossiers en zorgt voor een correcte verwerking en afhandeling, zodat gerechtelijke dossiers kwalitatief en tijdig worden afgehandeld.

  • Je biedt functionele ondersteuning aan de operationele medewerkers wat betreft het gebruik van beschikbare databanken en politietoepassingen.  Je assisteert bij de implementatie van nieuwe procedures zodat deze correct worden toegepast.
  • Je controleert de kwaliteit en wettelijkheid van de geregistreerde politionele informatie (bijv. pv’s) die bestemd zijn voor de databanken. Je legt de juiste koppelingen tussen verschillende objecten en de bijhorende databanken.
  • Je controleert de nodige registraties in de verschillende databanken op basis van de informatie die je krijgt. Je bent verantwoordelijk voor de juistheid van de informatie die je laat overgaan naar de politionele databanken.
  • Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van de afgewerkte stukken. Dit doe je door controles en correcties uit te voeren of te laten uitvoeren.
  • Je signaleert disfuncties en formuleert verbetervoorstellen aan de teamleader-coördinator van functioneel beheer.
  • Je organiseert en geeft opleidingen  aan eindgebruikers om zo de kwaliteit van de informatieverwerking te verhogen.
  • Je volgt achterstallige stukken op om een tijdige afhandeling van deze dossiers te garanderen.
1 vacante betrekking.
Werkplaats: Noorderlaan 500 - 2000 Antwerpen.
Datum van indiensttreding: De datum van indiensttreding is te bepalen met de kandidaat.
 
SPECIFIEKE VOORWAARDEN VERBONDEN AAN DEZE FUNCTIE
  • Houder zijn van een diploma of getuigschrift dat ten minste evenwaardig is met die welke in aanmerking worden genomen voor de aanwerving in de betrekkingen van niveau B.

  • In het bezit van een bachelor diploma, bij voorkeur in office management.
GEWENST PROFIEL
Algemeen competentiemodel voor niveau B.

Specifieke vereisten voor de betrekking:

Wie ben jij?

  • Je bent klantgericht.
  • Je werkt accuraat en resultaatsgericht
  • Je bent stressbestendig
  • Je bent flexibel
  • Je bent bereid om de werking van de lokale en federale politieorganisatie en eigen organisatie te leren kennen.
  • Je bent iemand met analytische vaardigheden
  • Je bent integer en matuur om met vertrouwelijke informatie te kunnen omgaan
  • Je bent in staat om met de nodige zelfstandigheid zeer nauwkeurig te werken.
  • Je bent een teamplayer en bent in staat om voldoende af te stemmen met je collega’s.
  • Je bent bereid om op een korte tijd een grote hoeveelheid aan kennis bij te leren en je permanent bij te scholen.
  • Je hebt kennis van diverse softwaretoepassingen en –pakketten (MS Office).
  • Je hebt administratieve vaardigheden
  • Je hebt kennis van relevante wetgeving
  • Je bent bereid om af en toe in het weekend of ’s avonds te werken

Wat mag je van ons verwachten?
Geïndexeerd loon:
We bieden je een statutaire plaats aan
Je start in salarisschaal BB1. Het bruto maandsalaris ligt tussen €2.067,43 en €3.077,36.

Bekijk de loonsimulator op www.jobpol.be om een gedetailleerde inschatting te maken van je salaris.

Andere voordelen:

  • Attractieve vaste verloning aangevuld met vakantiegeld en eindejaarspremie
  • Na een jaar tewerkstelling kan je, indien je slaagt in een gecertificeerde opleiding, jaarlijks een competentietoelage ontvangen van 1000€ (bruto bedrag aan 100%, niet geïndexeerd).
  • 32 dagen jaarlijkse vakantie + 2 dagen van de korpschef (bovenop feestdagen)
  • Verschillende verlofstelsels zoals ouderschapsverlof mogelijk
  • Diverse opleidingsmogelijkheden en doorgroeimogelijkheden
  • Fietsvergoeding of gratis gebruik van openbaar vervoer voor woon-werkverkeer
  • Gratis hospitalisatieverzekering met mogelijkheid om gezinsleden aan voordelige voorwaarden aan te laten sluiten
  • Interessante voordelen via onze personeelsvereniging (korting op tickets en in winkels)
  • Werken in een bruisende stad met divers en multicultureel karakter
  • Werken in een klein dynamisch team van zeer gemotiveerde collega’s
  • Werken met en voor mensen

Welke stappen zal je doorlopen in de selectieprocedure?

Cognitieve vaardigheidsproef (bij Federale Politie te Brussel):
Deze proef bestaat uit enkele psychotechnische testen waarmee we jouw logisch redeneervermogen kunnen evalueren. Dit o.a. via cijfer- en figuurreeksen of woordassociaties. Hiernaast onderwerpen we je aan een taalproef. Als je slaagt zijn de resultaten onbeperkt geldig.


Praktische case (Bij Lokale Politie Antwerpen):
Indien je slaagt voor de cognitieve vaardigheidsproef zal je worden uitgenodigd voor het uitwerken van een praktische case.

Selectie-interview (bij Lokale Politie Antwerpen):
In het selectie-interview peilen we naar je motivatie, werkervaring en competenties. Je ontvangt hiervoor een uitnodiging per mail.

Eindselectie en moraliteitsonderzoek:
Na een grondige beoordeling van de kandidaten stelt de selectiejury een gemotiveerde eindrangschikking op. Na het informeren en feliciteren van de laureaat gaan we na of diens gedrag wel in overeenstemming is (geweest) met onze deontologische code. Na een positief afgerond onderzoek stellen we alles in het werk om een snelle start te garanderen.

Voor meer inlichtingen over de selectieprocedure, de verloning en de extralegale voordelen kan je terecht bij de selectiedienst (tel. 0800/62.333 of jobs@politie.antwerpen.be).

Uiterste inschrijvingsdatum: 27 augustus 2017
 WIJ BIEDEN
-Een statutaire benoeming
-De aanvangswedde wordt vastgesteld in de weddeschaal BB1 (24.809,15€ minimum tot 36.928,26€ maximum aan de huidige indexcoefficiënt)
-Gratis hospitalisatieverzekering
-Minimum 32 verlofdagen per jaar
-De kans verdere opleidingen te volgen
-Mogelijkheid tot het bekomen van bijkomende premies, in geval van week-end, nacht of overuren
-100% tegemoetkoming van de werkgever in de kostprijs van het openbaar vervoer en 100% voor het treinvervoer
-Een zeer afwisselende job in een boeiende omgeving gekenmerkt door veel menselijke contacten

      Hoe solliciteren? Klik hier