Vacature voor:
Burgerpersoneel
Voltijds (38u/week)  
Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Universitair of HOLT
vlag.jpg


      
Van Arlon tot Zeebrugge! De politie rekruteert.
 
PRESENTATIE VAN DE DIENST
LOKALE POLITIE VAN DE POLITIEZONE BRUSSEL-HOOFDSTAD
ELSENE
(Ecode5339)

Niet statutair zijn in een betrekking van hetzelfde niveau binnen de geïntegreerde Politie.

Geen wervingsreserve.

 

INLICHTINGEN
Bijkomende inlichtingen
kunnen worden bekomen bij:
Ilse VAN DE KEERE 
CP
PZ Brussel Hoofdstad Elsene - 5339
Tel : 02/279.79.04
Fax : 02/279.79.17
Email :zpz.polbru.hrm@police.belgium.eu
Mail een vriend(in) print  
ADVISEUR (M/V) - Communicatieverantwoordelijke - Algemene Directie (DGB/CELCOM)
Statutaire betrekkingNiveau A Ref n: S 4101 T 17 02
 
FUNCTIEBESCHRIJVING
  • Realiseren van communicatiestructuur;
  • Coördineren van de interne en externe communicatieacties en de kwaliteit ervan;
  • Adviseren en begeleiden van het management op het gebied van communicatie;
  • Realiseren van de communicatiemiddelen: nieuwsbrief, persbericht, persartikels, items voor sociale media, …;
  • Je bent verantwoordelijk voor het beheer en de ontwikkeling rond sociale media van de zone conform de strategische richting bepaald door het directiecomité;
  • Je staat in voor de opmaak en het gebruik van de huisstijl;
  • Je bent verantwoordelijk voor het opzetten en beheren van de Internet en Intranet site van de politiezone;
  • Je bent verantwoordelijk voor het beheren van de sociale media kanalen en eventuele applicaties van de politiezone;
  • Je staat in voor de algemene coördinatie en opvolging van het volledige gamma aan digitale en geprinte uitgaven van de politiezone (brochures, flyers, affiches, ...);
  • Je realiseert reportages op het terrein en schrijft u teksten/artikels voor publicaties extern/intern aan de zone;
  • Je bent in staat om een ruwe en onbewerkte tekst, die aangeleverd wordt door één van de diensten binnen onze zone, te verbeteren en te herschrijven tot een perfect afgewerkte tekst met een journalistieke stijl;
  • Je bent in staat om een project te leiden, zoals de realisatie van een affiche of een folder (ontmoeting met de vragende partij, ontwikkelen van de boodschap, grafische aanpak, opvolging en kwaliteitscontrole, enz. );
  • Je verzorgt de public relations van de politiezone: organisatie van evenementen van de politiezone of waarin de politiezone betrokken is (conferenties, delegaties, protocollaire evenementen en andere festiviteiten…);
  • Je bereidt de persdossiers voor (vertaling controleren, lay-out, uitsturen);
  • Je organiseert persevenementen (vb. persconferenties, interviews, enz.) , maakt dat het benodigde materiaal voorhanden is en verzorgt voor de opvolging van de evenementen;
  • Je onderhoudt een goed contact met de journalisten en weet hen te motiveren om over ons te schrijven;
  • Je beantwoordt de individuele verzoeken van de journalisten op tactvolle en snelle wijze;
  • Hij/zij dient zich ertoe te engageren van functie te veranderen volgens de noden van de zone.
2 vacante betrekkingen.
Werkplaats: Kolenmarkt 30 - 1000 BRUSSEL.
Datum van indiensttreding: De datum van indiensttreding is te bepalen met de kandidaat.
 
SPECIFIEKE VOORWAARDEN VERBONDEN AAN DEZE FUNCTIE
  • Houder zijn van een diploma of getuigschrift dat ten minste evenwaardig is met die welke in aanmerking worden genomen voor de aanwerving in de betrekkingen van niveau A bij de federale Rijksbesturen.

    Bij voorkeur master in de journalistiek, communicatie of public relations.

GEWENST PROFIEL
Algemeen competentiemodel voor niveau A.

Specifieke vereisten voor de betrekking:
  • U heeft een degelijke kennis van de tweede landstaal;
  • U beschikt over een rijbewijs B;
  • U kunt werken met de voornaamste software van MS-Office (Word, Excel, Powerpoint);
  • U beschikt over een vlotte pen (een goede schrijfwijze) en een journalistieke schrijfstijl;
  • U bent communicatief en taalvaardig;
  • U beschikt over een analytische denken, een uiterst nauwkeurig en precies ingesteld;
  • U heeft een goede kennis van de organisatie, structuren en verschillende competenties van de geïntegreerde politie;
  • U bent gevoelig voor het respecteren van waarden;
  • U bent enerzijds in staat tot initiatief en autonomie en anderzijds tot het respecteren van de bestaande hiërarchie en werkstructuur;
  • U heeft zin voor teamverband;
  • U bent flexibel, bereid om extra te werken wanneer dat nodig is (vb. Na 17u00 of in het weekend);
  • U bent prestatiegericht en wil goed werk afleveren, u bent constant op zoek naar kwaliteit en efficiëntie;
  • U kunt de opgelegde deadline voor het te realiseren werk goed inschatten en respecteren voor de opgegeven;
  • U toont blijk van empathie en discretie;
  • U bent bereid om bij te leren, om uzelf in vraag te stellen en om te evolueren;
  • U bent stressbestendig;
  • U beschikt over een sterk klantgerichte houding;
  • Kennis van het Engels is een pluspunt.

Zich ertoe verbinden om in een hoofdstedelijke omgeving te werken en in een omgeving die het concept van de diversiteit binnen de geïntegreerde politie voorstaat.

Deze functiebeschrijving is niet beperkend en kan steeds worden aangepast aan nieuwe evoluties of veranderingen binnen de politiezone.

Enkel de eerste 25 inschrijvingen worden aanvaard, dit zowel Nederlandstalig als Franstalig samen.

Uiterste inschrijvingsdatum: 19 december 2017
 WIJ BIEDEN
-Een statutaire benoeming
-De aanvangswedde wordt vastgesteld in de weddeschaal A11 (36.613,99€ minimum tot 56.719,89€ maximum aan de huidige indexcoefficiënt)
-Gratis hospitalisatieverzekering
-Minimum 32 verlofdagen per jaar
-De kans verdere opleidingen te volgen
-Mogelijkheid tot het bekomen van bijkomende premies, in geval van week-end, nacht of overuren
-100% tegemoetkoming van de werkgever in de kostprijs van het openbaar vervoer en 100% voor het treinvervoer
-Een zeer afwisselende job in een boeiende omgeving gekenmerkt door veel menselijke contacten

      Hoe solliciteren? Klik hier