Direkt zum Inhalt
JobPol website banner

ICT-consulent (B1B) - Consulent ICT Lid - Systeembeheerder

Anmeldefrist
Referenz
S 5182 T 19 12
Art der Beschäftigung
Statutair
Arbeitsregelung
Voltijds (38 uur / week)
Zahl der offenen Stellen
1
Korps/Direktion/Dienst
6974 - Ssgpi - Sociaal Secretariaat
Arbeitsplatz
Kroonlaan 145 A
1050 Elsene
Provinz/Region
Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Stufe
ICT-consulent (B1B)
Ausbildungsstand
1 cyclus / graduaat / bachelor
Diplomanforderungen

Houder zijn van een diploma of getuigschrift dat ten minste evenwaardig is met die welke in aanmerking worden genomen voor de aanwerving in de betrekkingen van niveau B

Kompetenzen/Spezifische Diplomanforderungen

ICT diploma

Höchstzahl der Anmeldungen
40
Vorstellung Korps/Direktion/Dienst

BESTAANSREDEN VAN DE ENTITEIT

Het SSGPI heeft als belangrijkste opdracht de correcte toepassing van de statuten op alle personeelsleden, de berekening van de wedden en aanverwante rechten, het schuldbeheer, het opstellen van fiscale attesten en sociale aangiftes, … (art. 149octies WGP) – www.ssgpi.be.

Het SSGPI bestaat uit een Coördinatiecentrum en 5 satellieten, waarvan er 4 gedecentraliseerd werden op basis van hun geografische ligging, ten einde dichter bij de zones van de Lokale Politie en de gedecentraliseerde eenheden van de Federale Politie die ze beheren, te zijn.

Het coördinatiecentrum verzekert intern de ondersteuning van alle satellieten en extern aan de gebruikers van de « loonmotor ». Het bestaat uit experts uit de domeinen ICT, boekhouding, kennismanagement, personeelsbeheer, de logistiek, het budget en de functionele en technische ondersteuning van de « loonmotor ».

Eén van de functionaliteiten van het Coördinatiecentrum is het garanderen van een functionele en technische ondersteuning op het gebied van informatica voor de satellieten, het aanleveren van technische noden waaraan de externe firma’s moeten beantwoorden en, in voorkomend geval, bijdragen aan ICT-ontwikkelingen. Een andere functionaliteit is tevens het kunnen uitbouwen en exploiteren van specifieke gegevensbanken die beantwoorden aan de noden en verwachtingen van de klanten en de autoriteiten van het SSGPI.

BESTAANSREDEN VAN DE FUNCTIE

De referentiepersoon zijn inzake de ICT-materie binnen het SSGPI. Ondersteuning bieden als systeembeheerder aan de gebruiker. Opvolgen en organiseren van het informaticapark van het SSGPI.

Funktionsbeschreibung

A. Als informatie-beheerder, de revelante informatie met betrekking tot specifieke domeinen beheren en exploiteren om ze beschikbaar te stellen zodat iedereen in staat is zijn/haar taken uit te voeren en/of de ad hoc procedures na te leven.
Voorbeelden van taken:

- De informatie opzoeken in de verschillende gegevensbanken van het SSGPI en informatiebronnen.
- Rapporten opstellen.
- De inhoud van de rapporten controleren en aanpassen.
- De kwaliteit van de inhoud en van de vorm van de opgestelde rapporten ontwikkelen.
- …

B. Als analist, de processen, procedures en/of tools in zijn activiteitendomein doen evolueren om de dienstverlening aan de klanten en de partners te verbeteren.
Voorbeelden van taken:

- De bestaande processen analyseren en verbetervoorstellen doen op het niveau van het opstellen van interne en externe rapporten.
- …

C. Als technisch deskundige, op basis van zijn expertise in zijn activiteitendomeinen analyses uitvoeren en adviezen formuleren voor het management, de diensten die hierom verzoeken en de partners om de leidinggevenden in staat te stellen de juiste beleidskeuzes te maken en/of de medewerkers te helpen bij hun taken.

Voorbeelden van taken:

- Technische begrippen met elkaar in overeenstemming brengen.
- Mogelijke technische oplossingen formuleren/voorstellen.
- De visie en de werkprocessen samenhangend maken.
- De aan te passen of te ontwikkelen werkprocessen/-procedures vastleggen.
- Technische adviezen opstellen.
- De obstakels van een methode vaststellen en alternatieven voorstellen.
- Op basis van stalen analyses en tests uitvoeren.
- …

D. Als helpdesk, technische inlichtingen en antwoorden verstrekken aan de personeelsleden/klanten/gebruikers om hen een gepaste oplossing voor hun vragen en problemen te geven.
Voorbeelden van taken:

- Het probleem bepalen in de situatie die de verzoeker uiteenzet.
- Opzoekingen doen in databanken of archieven voor interne of externe klanten.
- Telefonisch of via mail antwoorden op verzoeken om informatie van interne of externe klanten binnen een vooropgestelde termijn.
- De opvolging van de aanvragen verzekeren op een klantgerichte manier via ontvangstbevestigingen van aanvragen, een opvolging van het dossier.
- …

Gewünschtes Profil

GEWENST PROFIEL

Kennis :

• Politionele organisatie - Niv.:GEBRUIKER
• Strategie en beleid - Niv.:BASIS
• Ondersteuning van de werking - Niv.:GEBRUIKER
• Opdrachten van politie - Niv.:BASIS

Praktische kennis :

• Integreren - Via het leggen van relevante verbanden diverse gegevens op een synthetische manier integreren in een coherent geheel, alternatieven naar voor brengen en deze synthese en alternatieven verder uitwerken in een waardevolle en sluitende conclusie.
• Problemen oplossen - Onverwachte situaties aanpakken en beheersen door de mogelijke oplossingen te bestuderen op basis van zijn ervaring en kennis. Initiatieven nemen om de meest gepaste oplossing voor elk probleem uit te voeren.
• Ondersteunen - Anderen ondersteunen door een formele rol als mentor te aanvaarden, door een voorbeeldfunctie op te nemen en door anderen te helpen bij hun activiteiten

Verwachte gedrag :

• Klantgericht optreden - Rekening houden met de verwachtingen en behoeften van de 'klanten' bij het bepalen en uitvoeren van de opdrachten en hen een persoonlijke service leveren, die gericht is op de meest aangewezen oplossing, door op een constructieve manier contacten te onderhouden.
• Samenwerken - Groepsgeest creëren en bevorderen door de eigen mening en ideeën te delen, door zich te identificeren met de gemeenschappelijke doelstellingen en door conflicten met collega's bij te leggen.
• Dialogeren - De kennis en achtergrond van de gesprekspartner leren kennen door gerichte vragen te stellen, aandacht te hebben voor wat hem bezighoudt, zich in te leven in zijn situatie en het nodige te doen om zijn totale boodschap te begrijpen.
• Zichzelf ontwikkelen - De eigen groei actief plannen en beheren in functie van zijn/haar mogelijkheden, interesses en ambities door het eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en zich continu nieuwe inzichten, vaardigheden, kennis en competenties eigen te maken.
• Inzet tonen - Zich ten volle inzetten voor het werk door steeds het beste van zichzelf te geven en hoge kwaliteit na te streven. Blijven doorzetten, ook bij frustratie, tegenwerking, druk of detailarbeid.

Elke medewerker verbindt zich ertoe om de richtlijnen, procedures en instructies met betrekking tot welzijn op het werk na te leven en om onveilige situaties en handelingen te melden bij zijn/haar leidinggevende. Hij/zij waakt als goede huisvader over het gebruik van de middelen die hem/haar ter beschikking gesteld worden.

Leumundsmodalitäten der Zone

Selectie commissie : Later te bepalen
Kennistesten : Elimanatoire schriftelijke test
Wervingsreserve : 24 maanden

Unser Angebot
Een zeer afwisselende job in een boeiende omgeving gekenmerkt door veel menselijke contacten
100% tegemoetkoming van de werkgever in de kostprijs van het openbaar vervoer en voor 100% voor het treinvervoer
De kans verdere opleidingen te volgen
Minimum 32 verlofdagen per jaar
Gratis hospitalisatieverzekering
Zusätzliche Informationen
Niet statutair zijn in een betrekking van hetzelfde niveau binnen de geïntegreerde Politie
Prioriteit zal gegeven worden aan interne kandidaten.
Wervingsreserve

Informatie

Name
Knapen
Vorname
Agnetha
Funktion
Personeels verantwoordelijk
Email
ssgpi.cc.srt@police.belgium.eu
Telefon
02/642.67.74
Korps/Direktion/Dienst
SSGPI