Houder zijn van een diploma of getuigschrift dat ten minste evenwaardig is met die welke in aanmerking worden genomen voor de aanwerving in de betrekkingen van niveau B bij de federale Rijksbesturen.
De directie van de logistiek staat in voor een professionele en efficiënte logistieke ondersteuning van de geïntegreerde politie door te voorzien in kwalitatieve en marktconforme producten (vb. functieuitrusting, voertuigen, wapens,...), diensten (vb. overheidsmarkten) en een passende werkomgeving (vb. burelen, schietstanden,...). Ze informeert op logistiek vlak en streeft naar een eenvoudige, correcte en snelle logistieke keten met een optimale afstemming tussen alle stakeholders met betrekking tot prijs, hoeveelheden, timing, plaats en innovatie. Ze streeft ernaar permanent en met respect voor het welzijn te zorgen voor goed uitgeruste medewerkers.
De dienst Asset Management staat in voor de implementatie en de goede werking van de logistieke keten teneinde tot een kwalitatieve logistieke dienstverlening te komen. Zij beheert de levering, het bezit, de circulatie en de ter beschikking stelling van de producten, vanaf de conceptie tot aan de eindklant. Deze dienst beheert de doorstroming en de voorraden van de (half) afgewerkte producten en de grondstoffen, maar ook de middelen (leveranciers, opslag, warehousing, transport,…), de uitrusting nodig voor de uitvoering van logistieke diensten (magazijnen, gereedschappen, machines, …), de fournituren (verpakking, verbruiksgoederen, energie, brandstoffen,…) , de diensten (planning, opslag, verpakking, handling, transport, export, douane, facturering, geschillen,…) alsook de informatie- en beheerscontrolesystemen.
De dienst Asset Management is onderverdeeld in vier secties, waaronder de sectie materiaal.
De sectie materiaal beheert het specifiek- en niet politiespecifiek materiaal, uitgezonderd de basis- en functieuitrusting en de voertuigen. Dit omvat onder meer meubilair, verbruiksgoederen, wapens, ...
De asset uniform consultant is verantwoordelijk voor het beheer van de materiaal voor de geïntegreerde politie. Hij beheert dossiers met respet voor de reglementatie en de bestaande administratieve procedures. Hij beheert gegevens van dossiers, zowel de invoer als de rangschikking of de exploitatie van deze gegevens. Hij antwoordt aan de vragen van interne en externe klanten en brengt over de specifieke vragen aan de betrokken diensten. Hij plant en coördineert de uitvoering van noodzakelijke taken voor de goede functionering van de activiteiten.
De einddoel is een voldoende en kwalitatief aanbod aan materiaal om aan de behoeften van personeelsleden te antwoorden.
De gezocht dossierbeheerder zal toch moeten:
- Problemen oplossen: Onverwachte situaties aanpakken en beheersen door de mogelijke oplossingen te bestuderen op basis van zijn ervaring en kennis
- De dossiers op een zelfstandige manier beheren en opvolgen
- Zichzelf aanpassen
- In teamverband werken
- Zich ten volle inzetten voor het werk door steeds het beste van zichzelf te geven en hoge kwaliteit na te streven
- Informatie begrijpen en meedelen aan verschillende contactpersonen
- Informatie analyseren: Informatie vinden, begrijpen en gebruiken
- Betrekkingen instellen
- Klantgericht zijn: Rekening houden met de verwachtingen en behoeften van de 'klanten' bij het bepalen en uitvoeren van de opdrachten en hen een persoonlijke service leveren, die gericht is op de meest aangewezen oplossing, door op een constructieve manier contacten te onderhouden
- Zichzelf ontwikkelen
Elke medewerker verbindt zich ertoe om de richtlijnen, procedures en instructies met betrekking tot welzijn op het werk na te leven en om onveilige situaties en handelingen te melden bij zijn/haar leidinggevende. Hij/zij waakt als goede huisvader over het gebruik van de middelen die hem/haar ter beschikking gesteld worden.
Selectiemodaliteiten: Later te bepalen.
Wervingsreserve: 24 maanden