Overslaan en naar de inhoud gaan
JobPol website banner

Assistent (C) - Assistent Lokaal Informatiekruispunt (LIK)

Uiterste inschrijvingsdatum
Referentie
P 6032 N 19 06
Korps/directie/dienst
5363 - Noorderkempen
Werkplaats
Vrijheid 13-17
2320 Hoogstraten
Provincie/Regio
Antwerpen
Contracttype
Een vervangingscontract
Arbeidsregeling
Voltijds (38 uur / week)
Aantal vacatures
1
Studieniveau
6 jaar secundair onderwijs
Diplomavereisten

Houder zijn van een diploma of getuigschrift dat ten minste evenwaardig is met die welke in aanmerking worden genomen voor de aanwerving in de betrekkingen van niveau C bij de federale Rijksbesturen.

Niveau
Assistent (C)
Aanvullende informatie
Niet statutair zijn in een betrekking van hetzelfde niveau binnen de geïntegreerde Politie
Type betrekking
Contractueel
Functiebeschrijving

1. Kerntaken
Meewerken aan de uitbouw van het lokaal informatiekruispunt als ondersteuning van de operationele diensten.

2. Hoofdopdrachten
(niet limitatief en kan steeds gewijzigd worden, afhankelijk van de noden van de organisatie)
Volgende opdrachten worden verdeeld onder een polyvalent team van assistenten en een inspecteur LIK, onder leiding van de hoofdinspecteur – functioneel beheerder en de afdelingsverantwoordelijke. Hierbij heeft elke assistent zijn/haar eigen taakaccent.

2.1. Als “lid van het Lokaal Informatiekruispunt”:
- Bijdragen aan de uitbouw informatiegestuurde werking, de interne en externe communicatie door het verzorgen van de redactie van de interne en externe communicatiekanalen (korpsbriefing, intranet, operationele briefing, persartikels, website, jaarverslag... );
- Bijdragen aan de kwaliteitsvolle organisatie van het beheer van de gerechtelijke en bestuurlijke politionele informatie samen met de functioneel beheerder door:
o Het uitvoeren van de dagdagelijkse taken van functioneel beheer;
o Controleren van de kwaliteit en de overdracht van de politionele gegevens naar ANG ;
o Het opvolging van de richtlijnen voorzien in MFO-3;
o Het uitvoeren op zelfstandige en kritische wijze van taken zoals de (ont)seiningen, vatting, de validaties, de dagelijkse kwaliteitscontrole van de PV's;
o Het beheren van het ISLP - netwerk op functioneel vlak onder de coördinatie van de hoofdinspecteur (toegangen en profielen van de medewerkers beheren - ISLP documenten creëren en aanpassen - helpdesk ISLP);
- Meewerken aan het onthaal van de politiezone;
- Meewerken aan de administratie die wordt opgesteld in het kader van verkeer (opvolging onmiddellijke inningen, vrachtwagensluis, …);
- Meewerken aan de uitvoering van het ANPR-beleid (automatische nummerplaat-herkenning) van de politiezone en de uitbouw van de buurtinformatienetwerken;
- Algemene administratieve ondersteuning.

Ons aanbod
Een zeer afwisselende job in een boeiende omgeving gekenmerkt door veel menselijke contacten
100% tegemoetkoming van de werkgever in de kostprijs van het openbaar vervoer en voor 100% voor het treinvervoer
Minimum 32 verlofdagen per jaar
Gratis hospitalisatieverzekering
Voorstelling korps/directie/dienst

Politiezone Noorderkempen omvat de gemeenten Hoogstraten, Rijkevorsel en Merksplas. De plaats van tewerkstelling is het hoofdcommissariaat te Hoogstraten (Vrijheid 13-17).

Extra aanbod
Een vervangingsovereenkomst voor onmiddellijke indiensttreding
Fietsvergoeding
Competenties/Specifieke diplomavereisten

1. Kennis
- Kennis van de organisatie, structuren en de verschillende bevoegdheden van de twee niveaus van de geïntegreerde politie;
- Kennis van de politiezone (visie, missie, waarden, zonaal veiligheidsplan, …);
- Kennis van het gerechtelijk en bestuurlijk werk en de informatiestromen (MFO 3);
- Kennis van courante informaticatoepassingen (Word, Excel, Powerpoint, …).

2. Vaardigheden
- Betrouwbaar en integer;
- Discreet en loyaal;
- Verantwoordelijkheidsgevoel;
- Zin voor orde, methode en stiptheid;
- Zelfstandig dossiers kunnen beheren, analyseren, verder uitwerken;
- Flexibel zijn;
- Kunnen werken in teamverband;
- Communicatieve en sociale vaardigheden, aanspreekbaar en luisterbereid;
- Klantgerichte ingesteldheid.

3. Attitude
- Respect voor het beroepsgeheim;
- Zin voor initiatief;
- Hulpvaardig;
- Flexibel;
- Flexibel en autonoom werken, beschikbaar;
- Vaktechnische kennis en relevante informatie in zich opnemen, toepassen en in een klare, correcte boodschap overbrengen;
- Probleemoplossende en constructieve ingesteldheid.

Gewenst profiel

- In bezit van een rijbewijs B
- Houder zijn van een diploma hoger secundair onderwijs
- Ervaring in een gelijkaardige functie is een pluspunt
- Kennis van office 365 en sharepoint is een meerwaarde

Selectiemodaliteiten in de eenheid

Nog nader te bepalen. Deze worden aan de sollicitant overgemaakt.

Informations

Naam
Dellafaille
Voornaam
Els
Functie
Adviseur LIK
E-mail
pz.noorderkempen@police.belgium.eu
Telefoon
03/340.88.00
Korps/directie/dienst
PZ Noorderkempen