Overslaan en naar de inhoud gaan
JobPol website banner

Arts (A3) - Raadgevend Geneesheer - Medische Departement

Uiterste inschrijvingsdatum
Referentie
S 4150 T 18 22
Korps/directie/dienst
7350 - Drp - Psychological Medical Service
Werkplaats
Kroonlaan 145
1050 Elsene
Provincie/Regio
Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Arbeidsregeling
Voltijds (38 uur / week)
Aantal vacatures
1
Studieniveau
2 cycli / univ. / Master
Diplomavereisten

Houder zijn van een diploma of getuigschrift dat ten minste evenwaardig is met die welke in aanmerking worden genomen voor de aanwerving in d

Niveau
Arts (A3)
Aanvullende informatie
Niet statutair zijn in een betrekking van hetzelfde niveau binnen de geïntegreerde Politie
Wervingsreserve
Type betrekking
Statutair
Functiebeschrijving

De raadgevend geneesheer vertegenwoordigt de directie van de medische dienst in zijn provincie.

  • hij organiseert de activiteieten in zijn PMC teneinde de opgelegde taken aan de medische dienst uit te voeren met name:
  • De taken verbonden met de raadgevende geneeskubde ;
  • De taken verbonden met de curatieve geneeskunde ;
  • De taken verbonden met de controle geneeskunde ;
  • De taken verbonden met de expertise geneeskunde ;
  • De taken verbonden met de operationele geneeskunde ;
  • De taken verbonden met de geschiktheidscommissie.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie organiseert en coördineert hij de taken van de raadgevende geneeskunde in het PMC.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie organiseert hij de activiteiten in het dispensarium van zijn PMC (curatief) in het bijzonder.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie dient de raadgevend geneesheer in te staan voor de organisatie en opvolging van de controle geneeskunde in het bijzonder.

Als geneesheer expert dient de raadgevend geneesheer.

Als geneesheer expert, lid van de medische commissies.

Als raadgevend geneesheer organiseren en deelnemen aan operationele steun ten behoeve van de operationele eenheden.

 

Voor meer informaties, zie in bijlage de functiebeschrijving. (pagina 7)

 

Ons aanbod
Een zeer afwisselende job in een boeiende omgeving gekenmerkt door veel menselijke contacten
100% tegemoetkoming van de werkgever in de kostprijs van het openbaar vervoer en voor 100% voor het treinvervoer
De kans verdere opleidingen te volgen
Minimum 32 verlofdagen per jaar
Gratis medische zorgen
Het beginsalaris wordt vastgesteld op de baremieke schaal A31 (minimum €54184.69 op de huidige indexeringscoëfficiënt)
Voorstelling korps/directie/dienst

De Psychological Medical Service (D-PPMS)  is een steunentiteit in het bijzonder gefocust op de therapeutische ondersteuning en expertise in de bredere zin van het “ welzijn op het werk”.

De medische component ervan verzekert

  1. aan de entiteiten van de geïntegreerde politie die er een beroep op doen:
    • een gespecialiseerde medische steun tijdens gebeurtenissen, gewelddadige en/of potentieel gevaarlijke situaties in termen van de publieke veiligheid ( betogingen, fort chabrol …),
    • de opvolging van de werkonbekwaamheden en arbeidsongevallen,
    • de opleiding eerste hulp, automatische defibrillatie en de gespecialiseerde  eerste hulp  aangepast aan politionele risico’s,
    • de raadgevingen inzake expertise en evaluatie van lichamelijke schade, de kwalificatie van een arbeidsongeval of de terugbetaling van de medische kosten met betrekking tot deze ongevallen,
    • een medico-administrative steun inzake medische statistieken ( afwezigheden,…), het berekenen van het contingent, het beheer van de hospitalisatieverzekeringen en de rechthebbenden van het Calog personeel,
  2. aan de personeelsleden:
    • een medische  ( consultaties, zorgen, geneesmiddelen,…) en tandheelkundige dienst aangepast aan hun behoeften,
    • de terugbetaling van het remgeld, in het kader van de “gratis medische zorgen”, de medische kosten van de invaliden in vredestijd – oud rijkswachters en de medische kosten inzake arbeidsongevallen en beroepsziektes voor het personeel van de federale politie,
    • een medische opvolging en een medico-administratieve  advies bij arbeidsongevallen of beroepsziekte, het toekennen van verminderde prestaties na een periode van arbeidsongeschiktheid of de toelating om het grondgebied te verlaten tijdens een periode van arbeidsongeschiktheid.
  1. Op specifieke en gespecialiseerde wijze
  • de expertise inzake de commissies voor geschiktheid van het personeel van de politiediensten en de geschillencommissie
  • voor de honden en paarden van de geïntegreerde politie: de selectie in het kader van een aankoop, de medische verzorging,…

 

Wat betreft het Stressteam:

Verzekert de psychologische en emotionele opvang, begeleiding en opvolging van de personeelsleden van de federale politie en op aanvraag de personeelsleden van de lokale politie. Het verzekert een wachtrol van beschikbaar en terugroepbaar voor crisisinterventies tijdens kritieke gebeurtenissen. De missies behoren tot de primaire, secundaire maar vooral tertiaire preventie in het bijzonder gericht op het individu, de psychosociale risico’s verbonden aan het werk en de daaraan verbonden gevolgen.

 

Wat betreft de cel RISKS :

De cel Beroepsrisico’s is belast met het dagelijks beheer van ziekten, arbeidsongevallen en beroepsziekten ten gunste van de personeelsleden van de federale politie alsook alle geschillen behorend tot deze materies. Deze cel is eveneens belast met de individuele begeleiding van de personeelsleden in alle administratieve stappen gelinkt aan een delicaat voorval tijdens de loopbaan (de aanvragen van sociale erkenning, de overeenkomsten omtrent alcohol en de begeleiding in het kader van langdurige ziekte).

 

Gewenst profiel

Relevant ervaring vereist = of > 9 jaar

Gespecialiseerd urgentiearts, verzekerd in medische zorgen of evaluatie van de lichamelijke kwetsuur.

Elke leidinggevende is verantwoordelijk voor het welzijn op het werk van zijn/haar medewerkers. Hij/zij waakt als goede huisvader over het gebruik van de middelen die ter beschikking worden gesteld van zijn/haar medewerkers.

Praktische kennis :

Inzicht in de organisatie - Bepalen en begrijpen van beleidsparameters met het oog op het optimaliseren van processen in gans de organisatie. Er een brede kijk op na houden over departementen heen en ontwikkelingen over de omgeving.

De corebusiness beheren - De procedures en structuren van de organisatie of de dienst ontwikkelen en opzetten. De nodige veranderingen invoeren en coördineren afhankelijk van de omstandigheden. De processen opvolgen en beheren.

Motiveren - Anderen erkennen en waarderen voor hun inzet, de eigen leiderschapsstijl aan hen aanpassen en de juiste verantwoordelijkheden aan de juiste personen toevertrouwen om het functioneren van het team te bevorderen.

Verwachte gedrag :

Relaties leggen  - Het opbouwen en in stand houden van formele en informele relaties binnen en buiten de organisatie, met gelijken en doorheen verschillende organisatieniveaus.

Klantgericht optreden - Rekening houden met de verwachtingen en behoeften van de 'klanten' bij het bepalen en uitvoeren van de opdrachten en hen een persoonlijke service leveren, die gericht is op de meest aangewezen oplossing, door op een constructieve manier contacten te onderhouden.

Beïnvloeden - Een vooropgesteld doel bereiken door een goede indruk te maken, ideeën door anderen te doen aanvaarden, overtuigende argumenten te gebruiken,  een win-win situatie te realiseren en doelgericht in te spelen op zijn gesprekspartner(s) of publiek.

Organisatiebetrokkenheid - De maatschappelijke (nationale en internationale) ontwikkelingen volgen en zich op de hoogte houden van de partnerorganisaties.

Zichzelf ontwikkelen - De eigen groei actief plannen en beheren in functie van zijn/haar mogelijkheden, interesses en ambities door het eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en zich continu nieuwe inzichten, vaardigheden, kennis en competenties eigen te maken.

 

OPMERKINGEN

-Integer en gedienstig

-Dynamisch en gemotiveerd

-Sociaal, getuigen van groepsgeest

-Klantgericht (intern en extern)

-Matuur en assertief met respect voor de patiënt 

-Gemakkelijk contact kunnen leggen, vooral telefonisch

-Willen bijleren zichzelf verbeteren

-Openstaan voor opbouwende kritiek

-Flexibel en beschikbaar inzake de arbeidsuren

-Discretie : er wordt gewerkt in een omgeving beschermd door

-Autonoom kunnen werken conform de opgelegde objectieven en de wettelijke vereisten.

-Precies werken volgens de opgelegde methodes

-Analyse en synthese

-Kennis in ICT (word, excel, portal,..) zijn een pluspunt

-Ervaring op het terrein en in de fuktie zijn een troef

-Prioriteiten en dringendheid kunnen herkennen.

-Beschikken over een rijbewijs B met manuele versnellingen.

Selectiemodaliteiten in de eenheid

Later te bepalen

aanwervingsreserve : 24 maand

Bijgevoegd vindt u de officiële beschrijving

Informations

Naam
Wynsberghe
Voornaam
Dirk
Functie
Dr
E-mail
DRP.PsychoMedSrv@police.belgium.eu
Telefoon
02/642 78 60
Korps/directie/dienst
DRP - PMS