Overslaan en naar de inhoud gaan
JobPol website banner

Vakman (D1A) - VAKMAN - LID - Chauffeur

Uiterste inschrijvingsdatum
Referentie
S 7008 T 20 05
Type betrekking
Statutair
Arbeidsregeling
Voltijds (38 uur / week)
Aantal vacatures
2
Korps/directie/dienst
7697 - Drl - A - Sec Magdisshop
Werkplaats
Baron Guillaume Van Hammestraat 31
1180 Ukkel
Provincie
Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Niveau
Vakman (D1A)
Studieniveau
Geen diploma vereist
Diplomavereisten

Geen diploma vereist.

Specifieke diplomavereisten

Houder zijn van een rijbewijs C of CE.

Maximum aantal inschrijvingen
25
Voorstelling korps/directie/dienst

De directie van de logistiek staat in voor een professionele en efficiënte logistieke ondersteuning van de geïntegreerde politie door te voorzien in kwalitatieve en marktconforme producten (vb. functieuitrusting, voertuigen, wapens,...), diensten (vb. overheidsmarkten) en een passende werkomgeving (vb. burelen, schietstanden,...). Ze informeert op logistiek vlak en streeft naar een eenvoudige, correcte en snelle logistieke keten met een optimale afstemming tussen alle stakeholders met betrekking tot prijs, hoeveelheden, timing, plaats en innovatie. Ze streeft ernaar permanent en met respect voor het welzijn te zorgen voor goed uitgeruste medewerkers.

De dienst Asset Management staat in voor de implementatie en de goede werking van de logistieke keten teneinde tot een kwalitatieve logistieke dienstverlening te komen. Zij beheert de levering, het bezit, de circulatie en de ter beschikking stelling van de producten, vanaf de conceptie tot aan de eindklant. Deze dienst beheert de doorstroming en de voorraden van de (half) afgewerkte producten en de grondstoffen, maar ook de middelen (leveranciers, opslag, warehousing, transport,…), de uitrusting nodig voor de uitvoering van logistieke diensten (magazijnen, gereedschappen, machines, …), de fournituren (verpakking, verbruiksgoederen, energie, brandstoffen,…) , de diensten (planning, opslag, verpakking, handling, transport, export, douane, facturering, geschillen,…) alsook de informatie- en beheerscontrolesystemen.

De dienst Asset Management is onderverdeeld in vier secties, waaronder de sectie Magazijnen en Distributie.

Functiebeschrijving

De chauffeur staat in voor de voorbereiding, de verdeling en het transport van goederen, zowel fysiek als administratief, met respect voor de geldende procedures en normen om bij te dragen aan de ter beschikking stelling van goederen aan personeelsleden van de organisatie zodat zij vlug uitgerust zijn en hun missies kunnen volbrengen.

Als logistieke ondersteuning logistieke taken en activiteiten verrichten volgens de geldende procedures om de logistieke middelen die de entiteit ter beschikking worden gesteld optimaal te beheren.

Voorbeelden van taken

  • Ontvangen en lossen van de voertuigen met referentie naar de transportdocumenten en het waarborgen van de integriteit door een juiste behandeling en juiste opslag te verzekeren (pictogrammen, zones,...)
  • Behandelen (verzamelen, vervolledigen, registreren en versturen) van de documenten van bestellingen (leveringsbonnen en pv's, etiketten) en stocks en inventarissen beheren.
  • Behandelen van de goederen en de bestellingen voorbereiden door orderpicking, schroot en de retours evacueren (archiefbakken, banden, bussen) naar de bevoegde diensten.
  • Rondes organiseren naar de verschillende bestemmelingen op basis van een wekelijkse planning en van interne procedures
  • De properheid van de voertuigen (vrachtwagens, clark, transpaletten,...) verzorgen alsook hun goede functionering (water- en olieniveau, lichten, technische controle, controle van eventuele mankementen)
  • ...
Gewenst profiel

Kennis :

  • Politionele organisatie - Niv.:GEBRUIKER
  • Ondersteuning van de werking - Niv.:GEBRUIKER

 

Praktische kennis :

  • Informatie verwerken - Binnen de beschikbare termijn informatie op een doeltreffende manier verzamelen, ontcijferen en verwerken. Gegevens gestructureerd samenbrengen en op een eigen manier interpreteren en behandelen. Eventuele hiaten in deze informatie onderkennen.

  • Problemen oplossen - Onverwachte situaties aanpakken en beheersen door de mogelijke oplossingen te bestuderen op basis van zijn ervaring en kennis. Initiatieven nemen om de meest gepaste oplossing voor elk probleem uit te voeren.

  • Kennis overdragen - Kennis, expertise en werkmethodes op een formele en informele wijze overbrengen op anderen.

 

Verwachte gedrag :

  • Klantgericht optreden - Rekening houden met de verwachtingen en behoeften van de 'klanten' bij het bepalen en uitvoeren van de opdrachten en hen een persoonlijke service leveren, die gericht is op de meest aangewezen oplossing, door op een constructieve manier contacten te onderhouden.
  • Communiceren - Gegevens en meningen correct en gestructureerd overbrengen, zowel schriftelijk als mondeling. Gegevens en incidenten juist rapporteren.
  • Zichzelf ontwikkelen - De eigen groei actief plannen en beheren in functie van zijn/haar mogelijkheden, interesses en ambities door het eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en zich continu nieuwe inzichten, vaardigheden, kennis en competenties eigen te maken.
  • Inzet tonen - Zich ten volle inzetten voor het werk door steeds het beste van zichzelf te geven en hoge kwaliteit na te streven. Blijven doorzetten, ook bij frustratie, tegenwerking, druk of detailarbeid.
  • Respect tonen - Respect tonen voor andere meningen en mensen, voor het beleid, de procedures en de structuur. Schriftelijke of mondelinge instructies strikt opvolgen.

 

Elke medewerker verbindt zich ertoe om de richtlijnen, procedures en instructies met betrekking tot welzijn op het werk na te leven en om onveilige situaties en handelingen te melden bij zijn/haar leidinggevende. Hij/zij waakt als goede huisvader over het gebruik van de middelen die hem/haar ter beschikking gesteld worden.

 

Rijbewijs C vereist.

Selectiemodaliteiten in de eenheid

Selectiemodaliteiten: later te bepalen.

Wervingsreserve: 24 maanden.

 

Bijzondere aandacht zal worden besteed aan kennis en vaardigheden op het betrokken gebied.

 

 

Ons aanbod
Een zeer afwisselende job in een boeiende omgeving gekenmerkt door veel menselijke contacten
100% tegemoetkoming van de werkgever in de kostprijs van het openbaar vervoer en voor 100% voor het treinvervoer
De kans verdere opleidingen te volgen
Minimum 32 verlofdagen per jaar
Gratis hospitalisatieverzekering
Het beginsalaris wordt vastgesteld op de baremieke schaal D1A (minimum €21543.79 op de huidige indexeringscoëfficiënt)
Aanvullende informatie
Prioriteit zal gegeven worden aan interne kandidaten.
Wervingsreserve

Informatie

Naam
Legrain
Voornaam
Romain
Functie
Conseiller - Adviseur
E-mail
DRL.Resources@police.belgium.eu
Telefoon
02 554 43 01
Korps/directie/dienst
DRL/Resources