Overslaan en naar de inhoud gaan
JobPol website banner

Arts (A3)

Uiterste inschrijvingsdatum
Referentie
S 4150 T 18 22
Korps/directie/dienst
7350 - Drp - Psychological Medical Service
Werkplaats
Kroonlaan 145
1050 Elsene
Provincie/Regio
Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Arbeidsregeling
Voltijds (38 uur / week)
Aantal vacatures
1
Studieniveau
2 cycli / univ. / Master
Diplomavereisten

Houder zijn van een diploma of getuigschrift dat ten minste evenwaardig is met die welke in aanmerking worden genomen voor de aanwerving in d

Niveau
Arts (A3)
Aanvullende informatie
Niet statutair zijn in een betrekking van hetzelfde niveau binnen de geïntegreerde Politie
Wervingsreserve
Type betrekking
Statutair
Functiebeschrijving

De raadgevend geneesheer vertegenwoordigt de directie van de medische dienst in zijn provincie.

  • hij organiseert de activiteieten in zijn PMC teneinde de opgelegde taken aan de medische dienst uit te voeren met name:
  • De taken verbonden met de raadgevende geneeskubde ;
  • De taken verbonden met de curatieve geneeskunde ;
  • De taken verbonden met de controle geneeskunde ;
  • De taken verbonden met de expertise geneeskunde ;
  • De taken verbonden met de operationele geneeskunde ;
  • De taken verbonden met de geschiktheidscommissie.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie organiseert en coördineert hij de taken van de raadgevende geneeskunde in het PMC.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie organiseert hij de activiteiten in het dispensarium van zijn PMC (curatief) in het bijzonder.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie dient de raadgevend geneesheer in te staan voor de organisatie en opvolging van de controle geneeskunde in het bijzonder.

Als geneesheer expert dient de raadgevend geneesheer.

Als geneesheer expert, lid van de medische commissies.

Als raadgevend geneesheer organiseren en deelnemen aan operationele steun ten behoeve van de operationele eenheden.

 

Voor meer informaties, zie in bijlage de functiebeschrijving. (pagina 7)

 

Ons aanbod
Een zeer afwisselende job in een boeiende omgeving gekenmerkt door veel menselijke contacten
100% tegemoetkoming van de werkgever in de kostprijs van het openbaar vervoer en voor 100% voor het treinvervoer
De kans verdere opleidingen te volgen
Minimum 32 verlofdagen per jaar
Gratis medische zorgen
Het beginsalaris wordt vastgesteld op de baremieke schaal A31 (minimum €54184.69 op de huidige indexeringscoëfficiënt)
Voorstelling korps/directie/dienst

De Psychological Medical Service (D-PPMS)  is een steunentiteit in het bijzonder gefocust op de therapeutische ondersteuning en expertise in de bredere zin van het “ welzijn op het werk”.

De medische component ervan verzekert

  1. aan de entiteiten van de geïntegreerde politie die er een beroep op doen:
    • een gespecialiseerde medische steun tijdens gebeurtenissen, gewelddadige en/of potentieel gevaarlijke situaties in termen van de publieke veiligheid ( betogingen, fort chabrol …),
    • de opvolging van de werkonbekwaamheden en arbeidsongevallen,
    • de opleiding eerste hulp, automatische defibrillatie en de gespecialiseerde  eerste hulp  aangepast aan politionele risico’s,
    • de raadgevingen inzake expertise en evaluatie van lichamelijke schade, de kwalificatie van een arbeidsongeval of de terugbetaling van de medische kosten met betrekking tot deze ongevallen,
    • een medico-administrative steun inzake medische statistieken ( afwezigheden,…), het berekenen van het contingent, het beheer van de hospitalisatieverzekeringen en de rechthebbenden van het Calog personeel,
  2. aan de personeelsleden:
    • een medische  ( consultaties, zorgen, geneesmiddelen,…) en tandheelkundige dienst aangepast aan hun behoeften,
    • de terugbetaling van het remgeld, in het kader van de “gratis medische zorgen”, de medische kosten van de invaliden in vredestijd – oud rijkswachters en de medische kosten inzake arbeidsongevallen en beroepsziektes voor het personeel van de federale politie,
    • een medische opvolging en een medico-administratieve  advies bij arbeidsongevallen of beroepsziekte, het toekennen van verminderde prestaties na een periode van arbeidsongeschiktheid of de toelating om het grondgebied te verlaten tijdens een periode van arbeidsongeschiktheid.
  1. Op specifieke en gespecialiseerde wijze
  • de expertise inzake de commissies voor geschiktheid van het personeel van de politiediensten en de geschillencommissie
  • voor de honden en paarden van de geïntegreerde politie: de selectie in het kader van een aankoop, de medische verzorging,…

 

Wat betreft het Stressteam:

Verzekert de psychologische en emotionele opvang, begeleiding en opvolging van de personeelsleden van de federale politie en op aanvraag de personeelsleden van de lokale politie. Het verzekert een wachtrol van beschikbaar en terugroepbaar voor crisisinterventies tijdens kritieke gebeurtenissen. De missies behoren tot de primaire, secundaire maar vooral tertiaire preventie in het bijzonder gericht op het individu, de psychosociale risico’s verbonden aan het werk en de daaraan verbonden gevolgen.

 

Wat betreft de cel RISKS :

De cel Beroepsrisico’s is belast met het dagelijks beheer van ziekten, arbeidsongevallen en beroepsziekten ten gunste van de personeelsleden van de federale politie alsook alle geschillen behorend tot deze materies. Deze cel is eveneens belast met de individuele begeleiding van de personeelsleden in alle administratieve stappen gelinkt aan een delicaat voorval tijdens de loopbaan (de aanvragen van sociale erkenning, de overeenkomsten omtrent alcohol en de begeleiding in het kader van langdurige ziekte).

 

Gewenst profiel

Relevant ervaring vereist = of > 9 jaar

Gespecialiseerd urgentiearts, verzekerd in medische zorgen of evaluatie van de lichamelijke kwetsuur.

Elke leidinggevende is verantwoordelijk voor het welzijn op het werk van zijn/haar medewerkers. Hij/zij waakt als goede huisvader over het gebruik van de middelen die ter beschikking worden gesteld van zijn/haar medewerkers.

Praktische kennis :

Inzicht in de organisatie - Bepalen en begrijpen van beleidsparameters met het oog op het optimaliseren van processen in gans de organisatie. Er een brede kijk op na houden over departementen heen en ontwikkelingen over de omgeving.

De corebusiness beheren - De procedures en structuren van de organisatie of de dienst ontwikkelen en opzetten. De nodige veranderingen invoeren en coördineren afhankelijk van de omstandigheden. De processen opvolgen en beheren.

Motiveren - Anderen erkennen en waarderen voor hun inzet, de eigen leiderschapsstijl aan hen aanpassen en de juiste verantwoordelijkheden aan de juiste personen toevertrouwen om het functioneren van het team te bevorderen.

Verwachte gedrag :

Relaties leggen  - Het opbouwen en in stand houden van formele en informele relaties binnen en buiten de organisatie, met gelijken en doorheen verschillende organisatieniveaus.

Klantgericht optreden - Rekening houden met de verwachtingen en behoeften van de 'klanten' bij het bepalen en uitvoeren van de opdrachten en hen een persoonlijke service leveren, die gericht is op de meest aangewezen oplossing, door op een constructieve manier contacten te onderhouden.

Beïnvloeden - Een vooropgesteld doel bereiken door een goede indruk te maken, ideeën door anderen te doen aanvaarden, overtuigende argumenten te gebruiken,  een win-win situatie te realiseren en doelgericht in te spelen op zijn gesprekspartner(s) of publiek.

Organisatiebetrokkenheid - De maatschappelijke (nationale en internationale) ontwikkelingen volgen en zich op de hoogte houden van de partnerorganisaties.

Zichzelf ontwikkelen - De eigen groei actief plannen en beheren in functie van zijn/haar mogelijkheden, interesses en ambities door het eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en zich continu nieuwe inzichten, vaardigheden, kennis en competenties eigen te maken.

 

OPMERKINGEN

-Integer en gedienstig

-Dynamisch en gemotiveerd

-Sociaal, getuigen van groepsgeest

-Klantgericht (intern en extern)

-Matuur en assertief met respect voor de patiënt 

-Gemakkelijk contact kunnen leggen, vooral telefonisch

-Willen bijleren zichzelf verbeteren

-Openstaan voor opbouwende kritiek

-Flexibel en beschikbaar inzake de arbeidsuren

-Discretie : er wordt gewerkt in een omgeving beschermd door

-Autonoom kunnen werken conform de opgelegde objectieven en de wettelijke vereisten.

-Precies werken volgens de opgelegde methodes

-Analyse en synthese

-Kennis in ICT (word, excel, portal,..) zijn een pluspunt

-Ervaring op het terrein en in de fuktie zijn een troef

-Prioriteiten en dringendheid kunnen herkennen.

-Beschikken over een rijbewijs B met manuele versnellingen.

Selectiemodaliteiten in de eenheid

Later te bepalen

aanwervingsreserve : 24 maand

Bijgevoegd vindt u de officiële beschrijving

Informations

Naam
Wynsberghe
Voornaam
Dirk
Functie
Dr
E-mail
DRP.PsychoMedSrv@police.belgium.eu
Telefoon
02/642 78 60
Korps/directie/dienst
DRP - PMS
Uiterste inschrijvingsdatum
Referentie
S 4232 N 18 05
Korps/directie/dienst
7350 - Drp - Psychological Medical Service
Werkplaats
Zandstraat 144
8200 Sint-Andries
Provincie/Regio
West-Vlaanderen
Arbeidsregeling
Voltijds (38 uur / week)
Aantal vacatures
1
Studieniveau
2 cycli / univ. / Master
Diplomavereisten

Houder zijn van een diploma of getuigschrift dat ten minste evenwaardig is met die welke in aanmerking worden genomen voor de aanwerving in de betrekkingen van niveau A bij de federale Rijksbesturen.

Niveau
Arts (A3)
Aanvullende informatie
Niet statutair zijn in een betrekking van hetzelfde niveau binnen de geïntegreerde Politie
Wervingsreserve
Type betrekking
Statutair
Functiebeschrijving

De raadgevend geneesheer vertegenwoordigt de directie van de medische dienst in zijn provincie.

hij organiseert de activiteieten in zijn PMC teneinde de opgelegde taken aan de medische dienst uit te voeren met name:

De taken verbonden met de raadgevende geneeskubde ;

De taken verbonden met de curatieve geneeskunde ;

De taken verbonden met de controle geneeskunde ;

De taken verbonden met de expertise geneeskunde ;

De taken verbonden met de operationele geneeskunde ;

De taken verbonden met de geschiktheidscommissie.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie organiseert en coördineert hij de taken van de raadgevende geneeskunde in het PMC.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie organiseert hij de activiteiten in het dispensarium van zijn PMC (curatief) in het bijzonder.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie dient de raadgevend geneesheer in te staan voor de organisatie en opvolging van de controle geneeskunde in het bijzonder.

Als geneesheer expert dient de raadgevend geneesheer.

Als geneesheer expert, lid van de medische commissies.

Als raadgevend geneesheer organiseren en deelnemen aan operationele steun ten behoeve van de operationele eenheden.

 

Voor meer informaties, zie in bijlage de functiebeschrijving.

Ons aanbod
Een zeer afwisselende job in een boeiende omgeving gekenmerkt door veel menselijke contacten
100% tegemoetkoming van de werkgever in de kostprijs van het openbaar vervoer en voor 100% voor het treinvervoer
De kans verdere opleidingen te volgen
Minimum 32 verlofdagen per jaar
Het beginsalaris wordt vastgesteld op de baremieke schaal A31 (minimum €54184.69 op de huidige indexeringscoëfficiënt)
Voorstelling korps/directie/dienst

De Psychological Medical Service (D-PPMS) is een steunentiteit in het bijzonder gefocust op de therapeutische ondersteuning en expertise in de bredere zin van het “ welzijn op het werk”.
De medische component ervan verzekert
a. aan de entiteiten van de geïntegreerde politie die er een beroep op doen:
• een gespecialiseerde medische steun tijdens gebeurtenissen, gewelddadige en/of potentieel gevaarlijke situaties in termen van de publieke veiligheid ( betogingen, fort chabrol …),
• de opvolging van de werkonbekwaamheden en arbeidsongevallen,
• de opleiding eerste hulp, automatische defibrillatie en de gespecialiseerde eerste hulp aangepast aan politionele risico’s,
• de raadgevingen inzake expertise en evaluatie van lichamelijke schade, de kwalificatie van een arbeidsongeval of de terugbetaling van de medische kosten met betrekking tot deze ongevallen,
• een medico-administrative steun inzake medische statistieken ( afwezigheden,…), het berekenen van het contingent, het beheer van de hospitalisatieverzekeringen en de rechthebbenden van het Calog personeel,
b. aan de personeelsleden:
• een medische ( consultaties, zorgen, geneesmiddelen,…) en tandheelkundige dienst aangepast aan hun behoeften,
• de terugbetaling van het remgeld, in het kader van de “gratis medische zorgen”, de medische kosten van de invaliden in vredestijd – oud rijkswachters en de medische kosten inzake arbeidsongevallen en beroepsziektes voor het personeel van de federale politie,
• een medische opvolging en een medico-administratieve advies bij arbeidsongevallen of beroepsziekte, het toekennen van verminderde prestaties na een periode van arbeidsongeschiktheid of de toelating om het grondgebied te verlaten tijdens een periode van arbeidsongeschiktheid.
c. Op specifieke en gespecialiseerde wijze

de expertise inzake de commissies voor geschiktheid van het personeel van de politiediensten en de geschillencommissie

voor de honden en paarden van de geïntegreerde politie: de selectie in het kader van een aankoop, de medische verzorging,…..
Wat betreft het Stressteam:
Verzekert de psychologische en emotionele opvang, begeleiding en opvolging van de personeelsleden van de federale politie en op aanvraag de personeelsleden van de lokale politie. Het verzekert een wachtrol van beschikbaar en terugroepbaar voor crisisinterventies tijdens kritieke gebeurtenissen. De missies behoren tot de primaire, secundaire maar vooral tertiaire preventie in het bijzonder gericht op het individu, de psychosociale risico’s verbonden aan het werk en de daaraan verbonden gevolgen.

Gewenst profiel

Relevant ervaring vereist = of > 9 jaar

Gespecialiseerd urgentiearts, verzekerd in medische zorgen of evaluatie van de lichamelijke kwetsuur.

Elke leidinggevende is verantwoordelijk voor het welzijn op het werk van zijn/haar medewerkers. Hij/zij waakt als goede huisvader over het gebruik van de middelen die ter beschikking worden gesteld van zijn/haar medewerkers.

Praktische kennis :

• Inzicht in de organisatie - Bepalen en begrijpen van beleidsparameters met het oog op het optimaliseren van processen in gans de organisatie. Er een brede kijk op na houden over departementen heen en ontwikkelingen over de omgeving.

• De corebusiness beheren - De procedures en structuren van de organisatie of de dienst ontwikkelen en opzetten. De nodige veranderingen invoeren en coördineren afhankelijk van de omstandigheden. De processen opvolgen en beheren.

• Motiveren - Anderen erkennen en waarderen voor hun inzet, de eigen leiderschapsstijl aan hen aanpassen en de juiste verantwoordelijkheden aan de juiste personen toevertrouwen om het functioneren van het team te bevorderen.

Verwachte gedrag :

• Relaties leggen - Het opbouwen en in stand houden van formele en informele relaties binnen en buiten de organisatie, met gelijken en doorheen verschillende organisatieniveaus.

• Klantgericht optreden - Rekening houden met de verwachtingen en behoeften van de 'klanten' bij het bepalen en uitvoeren van de opdrachten en hen een persoonlijke service leveren, die gericht is op de meest aangewezen oplossing, door op een constructieve manier contacten te onderhouden.

• Beïnvloeden - Een vooropgesteld doel bereiken door een goede indruk te maken, ideeën door anderen te doen aanvaarden, overtuigende argumenten te gebruiken, een win-win situatie te realiseren en doelgericht in te spelen op zijn gesprekspartner(s) of publiek.

• Organisatiebetrokkenheid - De maatschappelijke (nationale en internationale) ontwikkelingen volgen en zich op de hoogte houden van de partnerorganisaties.

• Zichzelf ontwikkelen - De eigen groei actief plannen en beheren in functie van zijn/haar mogelijkheden, interesses en ambities door het eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en zich continu nieuwe inzichten, vaardigheden, kennis en competenties eigen te maken.

OPMERKINGEN

-Integer en gedienstig

-Dynamisch en gemotiveerd

-Sociaal, getuigen van groepsgeest

-Klantgericht (intern en extern)

-Matuur en assertief met respect voor de patiënt

-Gemakkelijk contact kunnen leggen, vooral telefonisch

-Willen bijleren zichzelf verbeteren

-Openstaan voor opbouwende kritiek

-Flexibel en beschikbaar inzake de arbeidsuren

-Discretie : er wordt gewerkt in een omgeving beschermd door

-Autonoom kunnen werken conform de opgelegde objectieven en de wettelijke vereisten.

-Precies werken volgens de opgelegde methodes

-Analyse en synthese

-Kennis in ICT (word, excel, portal,..) zijn een pluspunt

-Ervaring op het terrein en in de fuktie zijn een troef

-Prioriteiten en dringendheid kunnen herkennen.

-Beschikken over een rijbewijs B met manuele versnellingen.

Selectiemodaliteiten in de eenheid

Later te bepalen

Bijgevoegd vindt u de officiële beschrijving

Informations

Naam
WYNSBERGHE
Voornaam
Dirk
Functie
DR
E-mail
dirk.wynsberghe@police.belgium.eu
Telefoon
02/642 78 60
Korps/directie/dienst
DRP - PSYCHOLOGICAL MEDICAL SERVICE
Uiterste inschrijvingsdatum
Referentie
S 4228 N 18 05
Korps/directie/dienst
7350 - Drp - Psychological Medical Service
Werkplaats
Boomsesteenweg 180
2610 Wilrijk
Provincie/Regio
Antwerpen
Arbeidsregeling
Voltijds (38 uur / week)
Aantal vacatures
1
Studieniveau
2 cycli / univ. / Master
Diplomavereisten

Houder zijn van een diploma of getuigschrift dat ten minste evenwaardig is met die welke in aanmerking worden genomen voor de aanwerving in de betrekkingen van niveau A bij de federale Rijksbesturen.

Niveau
Arts (A3)
Aanvullende informatie
Niet statutair zijn in een betrekking van hetzelfde niveau binnen de geïntegreerde Politie
Wervingsreserve
Type betrekking
Statutair
Functiebeschrijving

De raadgevend geneesheer vertegenwoordigt de directie van de medische dienst in zijn provincie.

hij organiseert de activiteieten in zijn PMC teneinde de opgelegde taken aan de medische dienst uit te voeren met name:

De taken verbonden met de raadgevende geneeskubde ;

De taken verbonden met de curatieve geneeskunde ;

De taken verbonden met de controle geneeskunde ;

De taken verbonden met de expertise geneeskunde ;

De taken verbonden met de operationele geneeskunde ;

De taken verbonden met de geschiktheidscommissie.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie organiseert en coördineert hij de taken van de raadgevende geneeskunde in het PMC.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie organiseert hij de activiteiten in het dispensarium van zijn PMC (curatief) in het bijzonder.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie dient de raadgevend geneesheer in te staan voor de organisatie en opvolging van de controle geneeskunde in het bijzonder.

Als geneesheer expert dient de raadgevend geneesheer.

Als geneesheer expert, lid van de medische commissies.

Als raadgevend geneesheer organiseren en deelnemen aan operationele steun ten behoeve van de operationele eenheden.

 

Voor meer informaties, zie in bijlage de functiebeschrijving.

Ons aanbod
Een zeer afwisselende job in een boeiende omgeving gekenmerkt door veel menselijke contacten
100% tegemoetkoming van de werkgever in de kostprijs van het openbaar vervoer en voor 100% voor het treinvervoer
De kans verdere opleidingen te volgen
Minimum 32 verlofdagen per jaar
Gratis hospitalisatieverzekering
Gratis consultatie in de medische centra van de federale poltie
Het beginsalaris wordt vastgesteld op de baremieke schaal A31 (minimum €54184.69 op de huidige indexeringscoëfficiënt)
Voorstelling korps/directie/dienst

De Psychological Medical Service (D-PPMS) is een steunentiteit in het bijzonder gefocust op de therapeutische ondersteuning en expertise in de bredere zin van het “ welzijn op het werk”.

De medische component ervan verzekert

aan de entiteiten van de geïntegreerde politie die er een beroep op doen:
een gespecialiseerde medische steun tijdens gebeurtenissen, gewelddadige en/of potentieel gevaarlijke situaties in termen van de publieke veiligheid ( betogingen, fort chabrol …),
de opvolging van de werkonbekwaamheden en arbeidsongevallen,
de opleiding eerste hulp, automatische defibrillatie en de gespecialiseerde eerste hulp aangepast aan politionele risico’s,
de raadgevingen inzake expertise en evaluatie van lichamelijke schade, de kwalificatie van een arbeidsongeval of de terugbetaling van de medische kosten met betrekking tot deze ongevallen,
een medico-administrative steun inzake medische statistieken ( afwezigheden,…), het berekenen van het contingent, het beheer van de hospitalisatieverzekeringen en de rechthebbenden van het Calog personeel,
aan de personeelsleden:
een medische ( consultaties, zorgen, geneesmiddelen,…) en tandheelkundige dienst aangepast aan hun behoeften,

de terugbetaling van het remgeld, in het kader van de “gratis medische zorgen”, de medische kosten van de invaliden in vredestijd – oud rijkswachters en de medische kosten inzake arbeidsongevallen en beroepsziektes voor het personeel van de federale politie,
een medische opvolging en een medico-administratieve advies bij arbeidsongevallen of beroepsziekte, het toekennen van verminderde prestaties na een periode van arbeidsongeschiktheid of de toelating om het grondgebied te verlaten tijdens een periode van arbeidsongeschiktheid.
Op specifieke en gespecialiseerde wijze

de expertise inzake de commissies voor geschiktheid van het personeel van de politiediensten en de geschillencommissie
voor de honden en paarden van de geïntegreerde politie: de selectie in het kader van een aankoop, de medische verzorging,…

Wat betreft het Stressteam:

Verzekert de psychologische en emotionele opvang, begeleiding en opvolging van de personeelsleden van de federale politie en op aanvraag de personeelsleden van de lokale politie. Het verzekert een wachtrol van beschikbaar en terugroepbaar voor crisisinterventies tijdens kritieke gebeurtenissen. De missies behoren tot de primaire, secundaire maar vooral tertiaire preventie in het bijzonder gericht op het individu, de psychosociale risico’s verbonden aan het werk en de daaraan verbonden gevolgen.

Wat betreft de cel RISKS :

De cel Beroepsrisico’s is belast met het dagelijks beheer van ziekten, arbeidsongevallen en beroepsziekten ten gunste van de personeelsleden van de federale politie alsook alle geschillen behorend tot deze materies. Deze cel is eveneens belast met de individuele begeleiding van de personeelsleden in alle administratieve stappen gelinkt aan een delicaat voorval tijdens de loopbaan (de aanvragen van sociale erkenning, de overeenkomsten omtrent alcohol en de begeleiding in het kader van langdurige ziekte).

Gewenst profiel

Relevant ervaring vereist = of > 9 jaar

Gespecialiseerd urgentiearts, verzekerd in medische zorgen of evaluatie van de lichamelijke kwetsuur.

Elke leidinggevende is verantwoordelijk voor het welzijn op het werk van zijn/haar medewerkers. Hij/zij waakt als goede huisvader over het gebruik van de middelen die ter beschikking worden gesteld van zijn/haar medewerkers.

Praktische kennis :

• Inzicht in de organisatie - Bepalen en begrijpen van beleidsparameters met het oog op het optimaliseren van processen in gans de organisatie. Er een brede kijk op na houden over departementen heen en ontwikkelingen over de omgeving.

• De corebusiness beheren - De procedures en structuren van de organisatie of de dienst ontwikkelen en opzetten. De nodige veranderingen invoeren en coördineren afhankelijk van de omstandigheden. De processen opvolgen en beheren.

• Motiveren - Anderen erkennen en waarderen voor hun inzet, de eigen leiderschapsstijl aan hen aanpassen en de juiste verantwoordelijkheden aan de juiste personen toevertrouwen om het functioneren van het team te bevorderen.

Verwachte gedrag :

• Relaties leggen - Het opbouwen en in stand houden van formele en informele relaties binnen en buiten de organisatie, met gelijken en doorheen verschillende organisatieniveaus.

• Klantgericht optreden - Rekening houden met de verwachtingen en behoeften van de 'klanten' bij het bepalen en uitvoeren van de opdrachten en hen een persoonlijke service leveren, die gericht is op de meest aangewezen oplossing, door op een constructieve manier contacten te onderhouden.

• Beïnvloeden - Een vooropgesteld doel bereiken door een goede indruk te maken, ideeën door anderen te doen aanvaarden, overtuigende argumenten te gebruiken, een win-win situatie te realiseren en doelgericht in te spelen op zijn gesprekspartner(s) of publiek.

• Organisatiebetrokkenheid - De maatschappelijke (nationale en internationale) ontwikkelingen volgen en zich op de hoogte houden van de partnerorganisaties.

• Zichzelf ontwikkelen - De eigen groei actief plannen en beheren in functie van zijn/haar mogelijkheden, interesses en ambities door het eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en zich continu nieuwe inzichten, vaardigheden, kennis en competenties eigen te maken.

OPMERKINGEN

-Integer en gedienstig

-Dynamisch en gemotiveerd

-Sociaal, getuigen van groepsgeest

-Klantgericht (intern en extern)

-Matuur en assertief met respect voor de patiënt

-Gemakkelijk contact kunnen leggen, vooral telefonisch

-Willen bijleren zichzelf verbeteren

-Openstaan voor opbouwende kritiek

-Flexibel en beschikbaar inzake de arbeidsuren

-Discretie : er wordt gewerkt in een omgeving beschermd door

-Autonoom kunnen werken conform de opgelegde objectieven en de wettelijke vereisten.

-Precies werken volgens de opgelegde methodes

-Analyse en synthese

-Kennis in ICT (word, excel, portal,..) zijn een pluspunt

-Ervaring op het terrein en in de fuktie zijn een troef

-Prioriteiten en dringendheid kunnen herkennen.

-Beschikken over een rijbewijs B met manuele versnellingen.

Selectiemodaliteiten in de eenheid

Later te bepalen

Bijgevoegd vindt u de officiële beschrijving

Informations

Naam
WYNSBERGHE
Voornaam
Dirk
Functie
DR
E-mail
dirk.wynsberghe@police.belgium.eu
Telefoon
02/642 78 60
Korps/directie/dienst
DRP - PSYCHOLOGICAL MEDICAL SERVICE
Uiterste inschrijvingsdatum
Referentie
S 4230 N 18 05
Korps/directie/dienst
7350 - Drp - Psychological Medical Service
Werkplaats
Groendreef 181
9000 Gent
Provincie/Regio
Oost-Vlaanderen
Arbeidsregeling
Voltijds (38 uur / week)
Aantal vacatures
1
Studieniveau
2 cycli / univ. / Master
Diplomavereisten

Houder zijn van een diploma of getuigschrift dat ten minste evenwaardig is met die welke in aanmerking worden genomen voor de aanwerving in de betrekkingen van niveau A bij de federale Rijksbesturen.

Niveau
Arts (A3)
Aanvullende informatie
Niet statutair zijn in een betrekking van hetzelfde niveau binnen de geïntegreerde Politie
Wervingsreserve
Type betrekking
Statutair
Functiebeschrijving

De raadgevend geneesheer vertegenwoordigt de directie van de medische dienst in zijn provincie.

hij organiseert de activiteieten in zijn PMC teneinde de opgelegde taken aan de medische dienst uit te voeren met name:

De taken verbonden met de raadgevende geneeskubde ;

De taken verbonden met de curatieve geneeskunde ;

De taken verbonden met de controle geneeskunde ;

De taken verbonden met de expertise geneeskunde ;

De taken verbonden met de operationele geneeskunde ;

De taken verbonden met de geschiktheidscommissie.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie organiseert en coördineert hij de taken van de raadgevende geneeskunde in het PMC.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie organiseert hij de activiteiten in het dispensarium van zijn PMC (curatief) in het bijzonder.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie dient de raadgevend geneesheer in te staan voor de organisatie en opvolging van de controle geneeskunde in het bijzonder.

Als geneesheer expert dient de raadgevend geneesheer.

Als geneesheer expert, lid van de medische commissies.

Als raadgevend geneesheer organiseren en deelnemen aan operationele steun ten behoeve van de operationele eenheden.

 

Voor meer informaties, zie in bijlage de functiebeschrijving.

Ons aanbod
Een zeer afwisselende job in een boeiende omgeving gekenmerkt door veel menselijke contacten
100% tegemoetkoming van de werkgever in de kostprijs van het openbaar vervoer en voor 100% voor het treinvervoer
De kans verdere opleidingen te volgen
Minimum 32 verlofdagen per jaar
Het beginsalaris wordt vastgesteld op de baremieke schaal A31 (minimum €54184.69 op de huidige indexeringscoëfficiënt)
Voorstelling korps/directie/dienst

De Psychological Medical Service (D-PPMS) is een steunentiteit in het bijzonder gefocust op de therapeutische ondersteuning en expertise in de bredere zin van het “ welzijn op het werk”.

De medische component ervan verzekert

aan de entiteiten van de geïntegreerde politie die er een beroep op doen:
een gespecialiseerde medische steun tijdens gebeurtenissen, gewelddadige en/of potentieel gevaarlijke situaties in termen van de publieke veiligheid ( betogingen, fort chabrol …),
de opvolging van de werkonbekwaamheden en arbeidsongevallen,
de opleiding eerste hulp, automatische defibrillatie en de gespecialiseerde eerste hulp aangepast aan politionele risico’s,
de raadgevingen inzake expertise en evaluatie van lichamelijke schade, de kwalificatie van een arbeidsongeval of de terugbetaling van de medische kosten met betrekking tot deze ongevallen,
een medico-administrative steun inzake medische statistieken ( afwezigheden,…), het berekenen van het contingent, het beheer van de hospitalisatieverzekeringen en de rechthebbenden van het Calog personeel,
aan de personeelsleden:
een medische ( consultaties, zorgen, geneesmiddelen,…) en tandheelkundige dienst aangepast aan hun behoeften,

de terugbetaling van het remgeld, in het kader van de “gratis medische zorgen”, de medische kosten van de invaliden in vredestijd – oud rijkswachters en de medische kosten inzake arbeidsongevallen en beroepsziektes voor het personeel van de federale politie,
een medische opvolging en een medico-administratieve advies bij arbeidsongevallen of beroepsziekte, het toekennen van verminderde prestaties na een periode van arbeidsongeschiktheid of de toelating om het grondgebied te verlaten tijdens een periode van arbeidsongeschiktheid.
Op specifieke en gespecialiseerde wijze

de expertise inzake de commissies voor geschiktheid van het personeel van de politiediensten en de geschillencommissie
voor de honden en paarden van de geïntegreerde politie: de selectie in het kader van een aankoop, de medische verzorging,…

Wat betreft het Stressteam:

Verzekert de psychologische en emotionele opvang, begeleiding en opvolging van de personeelsleden van de federale politie en op aanvraag de personeelsleden van de lokale politie. Het verzekert een wachtrol van beschikbaar en terugroepbaar voor crisisinterventies tijdens kritieke gebeurtenissen. De missies behoren tot de primaire, secundaire maar vooral tertiaire preventie in het bijzonder gericht op het individu, de psychosociale risico’s verbonden aan het werk en de daaraan verbonden gevolgen.

Wat betreft de cel RISKS :

De cel Beroepsrisico’s is belast met het dagelijks beheer van ziekten, arbeidsongevallen en beroepsziekten ten gunste van de personeelsleden van de federale politie alsook alle geschillen behorend tot deze materies. Deze cel is eveneens belast met de individuele begeleiding van de personeelsleden in alle administratieve stappen gelinkt aan een delicaat voorval tijdens de loopbaan (de aanvragen van sociale erkenning, de overeenkomsten omtrent alcohol en de begeleiding in het kader van langdurige ziekte).

Gewenst profiel

De Psychological Medical Service (D-PPMS) is een steunentiteit in het bijzonder gefocust op de therapeutische ondersteuning en expertise in de bredere zin van het “ welzijn op het werk”.

De medische component ervan verzekert

aan de entiteiten van de geïntegreerde politie die er een beroep op doen:
een gespecialiseerde medische steun tijdens gebeurtenissen, gewelddadige en/of potentieel gevaarlijke situaties in termen van de publieke veiligheid ( betogingen, fort chabrol …),
de opvolging van de werkonbekwaamheden en arbeidsongevallen,
de opleiding eerste hulp, automatische defibrillatie en de gespecialiseerde eerste hulp aangepast aan politionele risico’s,
de raadgevingen inzake expertise en evaluatie van lichamelijke schade, de kwalificatie van een arbeidsongeval of de terugbetaling van de medische kosten met betrekking tot deze ongevallen,
een medico-administrative steun inzake medische statistieken ( afwezigheden,…), het berekenen van het contingent, het beheer van de hospitalisatieverzekeringen en de rechthebbenden van het Calog personeel,
aan de personeelsleden:
een medische ( consultaties, zorgen, geneesmiddelen,…) en tandheelkundige dienst aangepast aan hun behoeften,

de terugbetaling van het remgeld, in het kader van de “gratis medische zorgen”, de medische kosten van de invaliden in vredestijd – oud rijkswachters en de medische kosten inzake arbeidsongevallen en beroepsziektes voor het personeel van de federale politie,
een medische opvolging en een medico-administratieve advies bij arbeidsongevallen of beroepsziekte, het toekennen van verminderde prestaties na een periode van arbeidsongeschiktheid of de toelating om het grondgebied te verlaten tijdens een periode van arbeidsongeschiktheid.
Op specifieke en gespecialiseerde wijze

de expertise inzake de commissies voor geschiktheid van het personeel van de politiediensten en de geschillencommissie
voor de honden en paarden van de geïntegreerde politie: de selectie in het kader van een aankoop, de medische verzorging,…

Wat betreft het Stressteam:

Verzekert de psychologische en emotionele opvang, begeleiding en opvolging van de personeelsleden van de federale politie en op aanvraag de personeelsleden van de lokale politie. Het verzekert een wachtrol van beschikbaar en terugroepbaar voor crisisinterventies tijdens kritieke gebeurtenissen. De missies behoren tot de primaire, secundaire maar vooral tertiaire preventie in het bijzonder gericht op het individu, de psychosociale risico’s verbonden aan het werk en de daaraan verbonden gevolgen.

Wat betreft de cel RISKS :

De cel Beroepsrisico’s is belast met het dagelijks beheer van ziekten, arbeidsongevallen en beroepsziekten ten gunste van de personeelsleden van de federale politie alsook alle geschillen behorend tot deze materies. Deze cel is eveneens belast met de individuele begeleiding van de personeelsleden in alle administratieve stappen gelinkt aan een delicaat voorval tijdens de loopbaan (de aanvragen van sociale erkenning, de overeenkomsten omtrent alcohol en de begeleiding in het kader van langdurige ziekte).

Selectiemodaliteiten in de eenheid

Later te bepalen

Bijgevoegd vindt u de officiële beschrijving

Informations

Naam
WYNSBERGHE
Voornaam
Dirk
Functie
DR
E-mail
dirk.wynsberghe@police.belgium.eu
Telefoon
02/642 78 60
Korps/directie/dienst
DRP - PSYCHOLOGICAL MEDICAL SERVICE
Uiterste inschrijvingsdatum
Referentie
S 4226 N 18 05
Korps/directie/dienst
7350 - Drp - Psychological Medical Service
Werkplaats
Oude Luikerbaan 123
3500 Hasselt
Provincie/Regio
Limburg
Arbeidsregeling
Voltijds (38 uur / week)
Aantal vacatures
1
Studieniveau
2 cycli / univ. / Master
Diplomavereisten

Houder zijn van een diploma of getuigschrift dat ten minste evenwaardig is met die welke in aanmerking worden genomen voor de aanwerving in de betrekkingen van niveau A bij de federale Rijksbesturen.

Niveau
Arts (A3)
Aanvullende informatie
Niet statutair zijn in een betrekking van hetzelfde niveau binnen de geïntegreerde Politie
Wervingsreserve
Type betrekking
Statutair
Functiebeschrijving

De raadgevend geneesheer vertegenwoordigt de directie van de medische dienst in zijn provincie.

hij organiseert de activiteieten in zijn PMC teneinde de opgelegde taken aan de medische dienst uit te voeren met name:

De taken verbonden met de raadgevende geneeskubde ;

De taken verbonden met de curatieve geneeskunde ;

De taken verbonden met de controle geneeskunde ;

De taken verbonden met de expertise geneeskunde ;

De taken verbonden met de operationele geneeskunde ;

De taken verbonden met de geschiktheidscommissie.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie organiseert en coördineert hij de taken van de raadgevende geneeskunde in het PMC.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie organiseert hij de activiteiten in het dispensarium van zijn PMC (curatief) in het bijzonder.

Als vertegenwoordiger van de directie van de medische dienst in zijn provincie dient de raadgevend geneesheer in te staan voor de organisatie en opvolging van de controle geneeskunde in het bijzonder.

Als geneesheer expert dient de raadgevend geneesheer.

Als geneesheer expert, lid van de medische commissies.

Als raadgevend geneesheer organiseren en deelnemen aan operationele steun ten behoeve van de operationele eenheden.

 

Voor meer informaties, zie in bijlage de functiebeschrijving.

Ons aanbod
Een zeer afwisselende job in een boeiende omgeving gekenmerkt door veel menselijke contacten
100% tegemoetkoming van de werkgever in de kostprijs van het openbaar vervoer en voor 100% voor het treinvervoer
De kans verdere opleidingen te volgen
Minimum 32 verlofdagen per jaar
Het beginsalaris wordt vastgesteld op de baremieke schaal A31 (minimum €54184.69 op de huidige indexeringscoëfficiënt)
Voorstelling korps/directie/dienst

De Psychological Medical Service (D-PPMS) is een steunentiteit in het bijzonder gefocust op de therapeutische ondersteuning en expertise in de bredere zin van het “ welzijn op het werk”.

De medische component ervan verzekert

aan de entiteiten van de geïntegreerde politie die er een beroep op doen:
een gespecialiseerde medische steun tijdens gebeurtenissen, gewelddadige en/of potentieel gevaarlijke situaties in termen van de publieke veiligheid ( betogingen, fort chabrol …),
de opvolging van de werkonbekwaamheden en arbeidsongevallen,
de opleiding eerste hulp, automatische defibrillatie en de gespecialiseerde eerste hulp aangepast aan politionele risico’s,
de raadgevingen inzake expertise en evaluatie van lichamelijke schade, de kwalificatie van een arbeidsongeval of de terugbetaling van de medische kosten met betrekking tot deze ongevallen,
een medico-administrative steun inzake medische statistieken ( afwezigheden,…), het berekenen van het contingent, het beheer van de hospitalisatieverzekeringen en de rechthebbenden van het Calog personeel,
aan de personeelsleden:
een medische ( consultaties, zorgen, geneesmiddelen,…) en tandheelkundige dienst aangepast aan hun behoeften,

de terugbetaling van het remgeld, in het kader van de “gratis medische zorgen”, de medische kosten van de invaliden in vredestijd – oud rijkswachters en de medische kosten inzake arbeidsongevallen en beroepsziektes voor het personeel van de federale politie,
een medische opvolging en een medico-administratieve advies bij arbeidsongevallen of beroepsziekte, het toekennen van verminderde prestaties na een periode van arbeidsongeschiktheid of de toelating om het grondgebied te verlaten tijdens een periode van arbeidsongeschiktheid.
Op specifieke en gespecialiseerde wijze

de expertise inzake de commissies voor geschiktheid van het personeel van de politiediensten en de geschillencommissie
voor de honden en paarden van de geïntegreerde politie: de selectie in het kader van een aankoop, de medische verzorging,…

Wat betreft het Stressteam:

Verzekert de psychologische en emotionele opvang, begeleiding en opvolging van de personeelsleden van de federale politie en op aanvraag de personeelsleden van de lokale politie. Het verzekert een wachtrol van beschikbaar en terugroepbaar voor crisisinterventies tijdens kritieke gebeurtenissen. De missies behoren tot de primaire, secundaire maar vooral tertiaire preventie in het bijzonder gericht op het individu, de psychosociale risico’s verbonden aan het werk en de daaraan verbonden gevolgen.

Wat betreft de cel RISKS :

De cel Beroepsrisico’s is belast met het dagelijks beheer van ziekten, arbeidsongevallen en beroepsziekten ten gunste van de personeelsleden van de federale politie alsook alle geschillen behorend tot deze materies. Deze cel is eveneens belast met de individuele begeleiding van de personeelsleden in alle administratieve stappen gelinkt aan een delicaat voorval tijdens de loopbaan (de aanvragen van sociale erkenning, de overeenkomsten omtrent alcohol en de begeleiding in het kader van langdurige ziekte).

Gewenst profiel

Relevant ervaring vereist = of > 9 jaar

Gespecialiseerd urgentiearts, verzekerd in medische zorgen of evaluatie van de lichamelijke kwetsuur.

Elke leidinggevende is verantwoordelijk voor het welzijn op het werk van zijn/haar medewerkers. Hij/zij waakt als goede huisvader over het gebruik van de middelen die ter beschikking worden gesteld van zijn/haar medewerkers.

Praktische kennis :

• Inzicht in de organisatie - Bepalen en begrijpen van beleidsparameters met het oog op het optimaliseren van processen in gans de organisatie. Er een brede kijk op na houden over departementen heen en ontwikkelingen over de omgeving.

• De corebusiness beheren - De procedures en structuren van de organisatie of de dienst ontwikkelen en opzetten. De nodige veranderingen invoeren en coördineren afhankelijk van de omstandigheden. De processen opvolgen en beheren.

• Motiveren - Anderen erkennen en waarderen voor hun inzet, de eigen leiderschapsstijl aan hen aanpassen en de juiste verantwoordelijkheden aan de juiste personen toevertrouwen om het functioneren van het team te bevorderen.

Verwachte gedrag :

• Relaties leggen - Het opbouwen en in stand houden van formele en informele relaties binnen en buiten de organisatie, met gelijken en doorheen verschillende organisatieniveaus.

• Klantgericht optreden - Rekening houden met de verwachtingen en behoeften van de 'klanten' bij het bepalen en uitvoeren van de opdrachten en hen een persoonlijke service leveren, die gericht is op de meest aangewezen oplossing, door op een constructieve manier contacten te onderhouden.

• Beïnvloeden - Een vooropgesteld doel bereiken door een goede indruk te maken, ideeën door anderen te doen aanvaarden, overtuigende argumenten te gebruiken, een win-win situatie te realiseren en doelgericht in te spelen op zijn gesprekspartner(s) of publiek.

• Organisatiebetrokkenheid - De maatschappelijke (nationale en internationale) ontwikkelingen volgen en zich op de hoogte houden van de partnerorganisaties.

• Zichzelf ontwikkelen - De eigen groei actief plannen en beheren in functie van zijn/haar mogelijkheden, interesses en ambities door het eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en zich continu nieuwe inzichten, vaardigheden, kennis en competenties eigen te maken.

OPMERKINGEN

-Integer en gedienstig

-Dynamisch en gemotiveerd

-Sociaal, getuigen van groepsgeest

-Klantgericht (intern en extern)

-Matuur en assertief met respect voor de patiënt

-Gemakkelijk contact kunnen leggen, vooral telefonisch

-Willen bijleren zichzelf verbeteren

-Openstaan voor opbouwende kritiek

-Flexibel en beschikbaar inzake de arbeidsuren

-Discretie : er wordt gewerkt in een omgeving beschermd door

-Autonoom kunnen werken conform de opgelegde objectieven en de wettelijke vereisten.

-Precies werken volgens de opgelegde methodes

-Analyse en synthese

-Kennis in ICT (word, excel, portal,..) zijn een pluspunt

-Ervaring op het terrein en in de fuktie zijn een troef

-Prioriteiten en dringendheid kunnen herkennen.

-Beschikken over een rijbewijs B met manuele versnellingen.

Selectiemodaliteiten in de eenheid

Later te bepalen

Bijgevoegd vindt u de officiële beschrijving

Informations

Naam
WYNSBERGHE
Voornaam
Dirk
Functie
DR
E-mail
dirk.wynsberghe@police.belgium.eu
Telefoon
02/642 78 60
Korps/directie/dienst
DRP - PSYCHOLOGICAL MEDICAL SERVICE
Uiterste inschrijvingsdatum
Referentie
S 4131 T 18 13
Korps/directie/dienst
7461 - Cgwb - Dienst Medische Bewaking
Werkplaats
Kroonlaan 145 A
1050 Elsene
Provincie/Regio
Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Arbeidsregeling
Voltijds (38 uur / week)
Aantal vacatures
3
Studieniveau
2 cycli / univ. / Master
Diplomavereisten

Houder zijn van een diploma of getuigschrift dat ten minste evenwaardig is met die welke in aanmerking worden genomen voor de aanwerving in de betrekkingen van niveau A bij de federale Rijksbesturen.

Vereiste ervaring

Een relevante ervaring van niveau A van 6 tot 9 jaar is vereist. Opleiding en stages gelden als relevante ervaring.

Niveau
Arts (A3)
Type betrekking
Statutair
Functiebeschrijving

Als Technisch deskundige:

Op basis van zijn expertise in zijn activiteitendomeinen analyses uitvoeren en adviezen formuleren voor het management, de diensten die hierom verzoeken en de partners om de leidinggevenden in staat te stellen de goede strategische keuzes te maken en de medewerkers te helpen bij hun taken.

 

  •  dossiers of situaties vanuit technisch oogpunt analyseren;
  •  onsamenhangendheden en punten van overeenkomst vaststellen;
  •  de hindernissen van een methode vaststellen en alternatieven voorstellen;
  •  benchmarkings van gelijkaardige organisaties verwezenlijken;
  •  uitvoeren en interpreteren van de uitgevoerde technische onderzoeken;
  •  de werknemers adviezen verlenen en medische expertise aanbieden;
  •  bij incidenten, indien nodig, dringende en bewarende maatregelen voorstellen aan de werkgever teneinde  het gevaar voor de gezondheid en het welzijn van de werknemers maximaal te reduceren;
  •  uitvoeren van de taken waarin de wetgeving betreffende het welzijn van de werknemers voorziet teneinde gezondheid en preventie te integreren in het beleid gevoerd in de federale politie;
  •  een duidelijk beeld hebben van de rol van de federale politie en de verplichtingen die eruit voortvloeien;
  •  de organisatie, de directies en de medewerkers advies verlenen bij de toepassing van de wettelijke en reglementaire bepalingen inzake welzijn en gezondheid van de werknemers en al hun vragen in dit verband beantwoorden
  • advies verlenen over de resultaten van de risico-analyses;
  • maatregelen voorstellen om over een permanente risicoanalyse te kunnen beschikken;
  • advies verlenen en voorstellen doen inzake het opstellen, de toepassing en de aanpassing van het globale preventieplan;
  • advies verlenen over de organisatie van de werkvloer, de werkposten, de omgevingsfactoren en de chemische, fysische, kankerverwekkende en biologische agentia, de werk- en individuele uitrusting;
  • advies verlenen over de hygiëne op de werkvloer;
  • advies uitbrengen over de maatregelen die moeten worden genomen voor het welzijn van de werknemers;
  • adviseren over de redactie van de verschillende instructies voor de werknemers;
  • de wetenschappelijke literatuur inzake welzijn en gezondheid op het werk opvolgen en relevante informatie ter beschikking stellen van de dienst;
  • de medisch wetenschappelijke expertise op een hoog niveau te houden;
  • opzoeken, evalueren en samenvatten van relevante medisch wetenschappelijke litteratuur;

 

Als praktische organisator :

Operationele en/of organisatorische activiteiten verrichten om te helpen bij de praktische organisatie van activiteiten in de dienst.

In overleg met de bevoegde instanties en hiërarchie de praktische organisatie van de medische
onderzoeken verzekeren.

  • de werksfeer bevorderen en een kwalitatief hoogstaande dienstverlening kunnen aanbieden aan het cliënteel;
  • de verpleegkundige medewerkers functioneel sturen door hun in te wijden in de visies van de dienst en hun duidelijke richtlijnen (duidelijke operationele doelstellingen) en een positieve feedback te geven;
  • de verpleegkundige medewerkers valoriseren door een zeker aantal taken aan hen te delegeren;
  • op het juiste ogenblik relevante informatie doorgeven aan de verpleegkundige medewerkers, alsook zorgen voor de ontwikkeling van hun kennis en van nieuwe technieken;
  • in overleg met de geneesheer-directeur ervoor zorgen dat de administratieve medewerkers duidelijke instructies krijgen en te gelegener tijd op de hoogte worden gebracht van wijzigingen aan de agenda om de planning van de preventiepraktijken en de geneeskundige onderzoeken van de werknemers te waarborgen;
  • zich ervan vergewissen dat de dossiers binnen de gewenste tijd behandeld zijn, instructies geven voor de behandeling van het medisch aspect van de dossiers

 

Als dossierbeheerder:

Dossiers analyseren en/of controleren volgens de geldende regelgeving of procedures om een besluit te trekken op basis van alle elementen en te garanderen dat een beslissing wordt genomen of dat het dossier wordt afgewerkt
Uitvoeren van het medisch toezicht op de werknemers.

 

  • gemotiveerde beslissingen kunnen nemen met betrekking tot de functionele geschiktheid van elk personeelslid;
  • zowel individuele als collectieve preventiemaatregelen voorstellen aan de werkgever; de beslissing via het fomulier voor de gezondheidsbeoordeling communiceren; vaccinaties toedienen en opvolgen; op eigen initiatief of op verzoek onderzoek van de werkposten doen en erop toezien dat deze maximaal aangepast zijn aan de medische en fysieke karakteristieken van de tewerkgestelde personeelsleden;
  • onderzoeken van ongevallen of incidenten;
  • opsporen van beroepsziekten of werkgerelateerde aandoeningen;
  • de risicoanalyses in gang zetten en opvolgen
  • gevaren identificeren;
  • onderzoek verrichten naar de factoren die een invloed hebben op de oorzaak van ongevallen;
  • deelnemen aan de uitvoering van de analyse van de oorzaak van beroepsziekten;
  • meewerken aan het bestuderen van de werklast, aan de aanpassing van technieken en arbeidsomstandigheden, aan de fysiologie van de mens en de preventie van fysieke en mentale beroepsvermoeidheid;
  • deelnemen aan de analyse van de oorzaken van aandoeningen die het gevolg zijn van de werklast en van andere werkgebonden factoren;
  •  deelnemen aan het ontwikkelen van interne noodprocedures en de toepassing van maatregelen in geval van ernstig en onmiddellijk gevaar;
  • deelnemen aan de organisatie van de eerste hulp aan werknemers die slachtoffer van een ongeval zijn;
  • opstellen van nota's om collega's of andere echelons te informeren;
  • de deontologie naleven.

 

Als gegevensbeheerder:

Relevante informatie voor de organisatie klasseren en/of gegevens invoeren in gegevensbanken om gestructureerde informatie ter beschikking te stellen van de organisatie.

 

  • gegevens ordenen en toekennen aan de categorieën van het computerbestand of de gegevensbank;
  • de gegevensbank up-to-date houden door nieuwe of gewijzigde gegevens op de overeengekomen tijdstippen in te voeren;
  • de ingevoerde of in te voeren gegevens analyseren en/of controleren;
  • op basis van de gegevensbank rapporten en lijsten maken;
  • registratie van de gegevens van de medische onderzoeken in een individueel medisch dossier.

Als vertegenwoordiger:

Op een professionele manier de contacten en relaties met de interne en externe gesprekspartners verzekeren teneinde de zichtbaarheid van de organisatie te verhogen en te zorgen voor een transparante eenduidige en doeltreffende uitwisseling van informatie.

  • deelname aan BOC ;
  • in discussie treden met de verschillende gesprekspartners tijdens de vergaderingen
  • geven van opleidingen, informatiesessies op verschillende hiërarchische niveau's;
  • de IDPBW vertegenwoordigen en het standpunt van de dienst meedelen ter gelegenheid van diverse contacten met interne en externe gesprekspartners;
  • het standpunt van de hiërarchie meedelen tijdens werkgroepen;
  • onderhandelen met de gesprekspartners tijdens vergaderingen;
  • aanwezig zijn op de geschikte fora;
  • intercollegiale communicatie en overleg;
  • bijwonen van basis-overlegcomité's en deelnemen aan de bezoeken van de werkplaatsten;
  • overleg met de hiërarchie en de verschillende syndicale organisaties;
  • volgen van bijscholing;
  • bijwonen van congressen.

Als Coördinator aanwervingonderzoeken kand OPS :

Alle werkzaamheden coördineren van het departement medisch toezicht in verband met de voorafgaandelijke gezondheidsbeoordelingen voor kandidaten van het operationeel korps van de federale politie om uniforme en coherent beslissingen te kunnen nemen in verband met geschiktheid van deze kandidaten voor een functie in het operationeel
korps van de federale politie, en de uitvoering van de onderzoeken te kunnen uitvoeren op een kwaliteitvolle en klantvriendelijke manier.

 

  • de praktische organisatie van deze onderzoeken verzekeren in samenspraak met de bevoegde diensten;
  • superviseren van de planning van het personeel dat hierbij betrokken is;
  • antwoorden op de vragen die gesteld worden door de kandidaten, de hiërarchische instanties, de politieke overheden,… ;
  • opstellen van een lijst met medische minimumnormen waaraan de kandidaten moeten voldoen, en deze lijst aanpassen aan de nieuwste evoluties in de medische praktijk en de veranderende legale context;
  • organiseren van bijeenkomsten van geneesheren en verpleegkundigen met als doel een uniforme benadering van dit proces te bereiken
  • gemotiveerde beslissingen nemen met betrekking tot de (on)geschiktheid van de kandidaten en deze binnen de gestelde termijnen betekenen zowel aan de kandidaten als aan de betrokken diensten binnen de Federale Politie.

 

Ons aanbod
Een zeer afwisselende job in een boeiende omgeving gekenmerkt door veel menselijke contacten
100% tegemoetkoming van de werkgever in de kostprijs van het openbaar vervoer en voor 100% voor het treinvervoer
De kans verdere opleidingen te volgen
Minimum 32 verlofdagen per jaar
Het beginsalaris wordt vastgesteld op de baremieke schaal A31 (minimum €54184.69 op de huidige indexeringscoëfficiënt)
Voorstelling korps/directie/dienst

BESTAANSREDEN VAN DE ENTITEIT

Elke werkgever is verplicht medisch toezicht te organiseren voor de werknemers die hij tewerk stelt, conform de wettelijke context (cfr. K.B. van 28 mei 2003 betreffende het gezondheidstoezicht op de werknemers). De werkgever heeft beslist een interne arbeidsgeneeskundige dienst uit te bouwen, dewelke integraal deel uitmaakt van de interne dienst ter bescherming en preventie op het werk. Deze IDPBW staat de werkgever, de hiërarchische lijn en de werknemers bij voor de toepassing van de wettelijke bepalingen betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk. De wettelijke context van de opdrachten van het departement belast met medisch toezicht van een interne dienst ter preventie en bescherming op het werk is terug te vinden in het K.B. van 27 maart 1998 betreffende de interne dienst voor
preventie en bescherming op het werk, artikel 5, artikel 6 en artikel 7§2 .

 

BESTAANSREDEN VAN DE FUNCTIE

Als preventieadviseur-arbeidsgeneesheer instaan voor een correcte uitvoering van de wettelijk bepaalde opdrachten voor wat betreft de eenheden die werden toegewezen, in het bijzonder de gezondheid van de werknemers behouden en bevorderen, en maximale tewerkstellingskansen bieden aan alle personeelsleden van de Federale Politie.

Extra aanbod
Een gratis hospitalisatieverzekering of gratis medische zorgen
Telefoonkosten, toelage Brussels Hoofdstedelijk Gewest, tweetaligheidstoelage, toelage voor bereikbaar en terugroepbaar personeel
Competenties/Specifieke diplomavereisten

Master in geneeskunde  +  Diploma arbeidsgeneeskunde of bereid zijn deze specialisatie te behalen. De federale politie verbindt zich ertoe om de kosten van deze specialisatie te betalen.

Gewenst profiel

PRAKTISCHE KENNIS  :

Vernieuwen - Aanbrengen van vernieuwende en originele ideeën die niet voortvloeien uit bestaande processen en ontdekken van niet voor de hand liggende patronen of originele combinaties.

Organiseren - De beleidslijnen proactief vertalen naar concrete en meetbare doelstellingen, duidelijke actieplannen ontwikkelen, de gepaste middelen gebruiken en de nodige acties ondernemen binnen de beschikbare termijnen
(SMART).

Mensen aansturen - Ervoor zorgen dat iedereen gepast gedrag stelt door duidelijke instructies te geven en door het opvolgen en het bijsturen van hun resultaten in functie van de doelstellingen en beschikbare middelen.

 

VERWACHTE GEDRAG :

Adviseren - Gericht advies geven aan anderen binnen en buiten de organisatie en een vertrouwensrelatie met hen uitbouwen op basis van eigen geloofwaardigheid en expertise.

Klantgericht optreden - Rekening houden met de verwachtingen en behoeften van de 'klanten' bij het bepalen en uitvoeren van de opdrachten en hen een persoonlijke service leveren, die gericht is op de meest aangewezen
oplossing, door op een constructieve manier contacten te onderhouden.

Communiceren - Gegevens en meningen correct en gestructureerd overbrengen, zowel schriftelijk als mondeling. Gegevens en incidenten juist rapporteren.

Objectieven behalen - Resultaten boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de kwaliteit van ondernomen acties, door de opportuniteiten te identificeren en gerichte acties op het juiste moment en binnen de beschikbare termijn te ondernemen.

Zichzelf ontwikkelen - De eigen groei actief plannen en beheren in functie van zijn/haar mogelijkheden, interesses en ambities door het eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en zich continu nieuwe inzichten, vaardigheden, kennis en competenties eigen te maken.

Selectiemodaliteiten in de eenheid

Selectiemodaliteiten : Later te bepalen.

 

De anciënniteit (helemaal of een deel) wordt onder bepaalde voorwaarden overgenomen.

 

Voor het berekenen van uw nettosalaris kan u zich refereren naar volgende site : http://fedweb.belgium.be/nl/verloning_en_voordelen/wedde/calculator (Om naar deze site te gaan, gelieve de link te kopiëren/plakken in een nieuwe pagina).

 

Gewone werkplaats is Brussel met de mogelijkheid tot versterking in de provincies.

 

Wervingsreserve : 24 maanden

Bijgevoegd vindt u de officiële beschrijving

Informations

Naam
THYS
Voornaam
Robert
Functie
Directeur
E-mail
robert.thys@police.belgium.eu
Telefoon
02/642 67 57